مهارت‌های مورد نیاز افراد در استارت‌آپ‌های معدنی
مهارت‌های مورد نیاز افراد در استارت‌آپ‌های معدنی

۴ مهارت بنیادی برای کار در استارت‌آپ

در این مقاله مهارت‌های مورد نیاز افراد در استارت‌آپ‌های معدنی که برای پیشرفت به عنوان نیروی‌کار استارت‌آپی لازم است را بیان خواهیم کرد. اشخاصی که تمایل دارند به استارت‌آپ و یا کسب‌وکار نوآورانه معدنی بپیوندند، رویای کار در دره سیلیکون را در سر می‌پرورانند. این افراد کار در این محیط را به همراه مزایای بی‌پایان تصور می‌کنند. اما در واقعیت برای کار در یک استارت‌آپ معدنی باید مهارت‌های به خصوصی داشته باشید و همچنین باید بدانید که چه فردی با چه نوع شخصیت و توانمندی‌هایی می‌تواند در این فضا رشد کند و به اهداف دور و دراز خود برسد. افرادی که تجارب خوبی در زمینه کار در شرکت‌های نوپا در زمینه معدن دارند، می‌توانند بهترین مشاور و راهنمای شما در این خصوص باشند. اولین و مهم ترین رکن در شرکت‌های نوپا نیروی انسانی است. نیروهای انسانی ​در استارت‌آپ‌های معدنی دارای ویژگی خاصی هستند به عبارتی تیپ شخصیتی خاصی دارند.

در حال حاضر یکی از جذابیت‌ها در جهان برای جوانان که رویای منحصر به فرد کسب‌و‌کار خود را دارند، راه‌اندازی استارت‌آپ است. اگر ایده‌ای جدید و خلاقانه دارید و به کار کردن در آن زمینه علاقه‌مندید، راه‌اندازی استارت‌آپ برای شما می‌تواند آینده‌ای مناسب رقم بزند. استارت‌آپ‌ها دارای محیطی فعال و خلاق هستند که فرصت‌های یادگیری و به‌روز کردن اطلاعات و کار و مشاغل مختلف در آن‌ها بیشتر از دیگر شرکت‌ها وجود دارد. اگر شما نیز به راه‌‌اندازی یک استارت‌آپ معدنی فکر می‌کنید و علاقه دارید در فضای استارت‌آپی کار کنید و تجارب مفیدی در این خصوص کسب کنید، می‌توانید با سازندگاه کانی‌بوم، تماس حاصل فرمایید. چرا که سازندگاه کانی‌بوم، شتابدهنده معدنی بوده و از استارت‌آپ‌های معدنی حمایت و پشتیبانی می‌کند. در ادامه بیشتر در خصوص مهارت‌های مورد نیاز افراد در استارت‌آپ‌های معدنی صحبت می‌کنیم.

۴ مهارت‌ بنیادی برای کار در استارت‌آپ‌

برخی از مهارت‌های مورد نیاز در یک استارت‌آپ معدنی

یکی از اولین مهارت‌هایی که باید به عنوان یک نیروی کار زبده و حرفه‌ای در استارت‌آپ داشته باشید، انجام وظایف مختلف در سمت های مختلف است. به عنوان سرپرست و رهبر یک استارت‌آپ ممکن است در موقعیت‌های پایین‌تر که وظیفه یک کارمند است نیز کار کنید. در واقع یک مدیر استارت‌آپ باید مهارت‌های خود را بهبود ببخشد و همچنین بتواند برای آنکه دیگران را آموزش دهد، خود اطلاعاتی داشته باشد. در بیشتر مشاغل اداری می‌توان وظایف و مسئولیت‌ها را برشمرد و آن‌ها را لیست کرد. به عبارت دیگر می‌توانید برای آن‌ها محدوده‌ای قائل شوید که در تخصص و حیطه کاری شما نیست. مثلا اگر شما مدیر فروش باشید، نمی‌توانید و نباید به عنوان حسابدار مشغول به کار شوید. در استارت‌آپ‌ها ممکن است به عنوان رهبر در حیطه تولید محتوا فعالیت داشته باشید. در لیست زیر شاهد برخی از ویژگی‌های اولیه در مدیر یک استارت‌آپ می‌باشید:

  • خلاقیت
  • علاقه به هیجان
  • صبور
  • فعال
  • رهبر
  • غیرقابل پیش بینی
  • ریسک پذیر
  • علاقمند به چالش

تغییر زمینه کاری از مهارت مورد نیاز یک استارت‌آپ معدنی

شما در شرکت‌های نوبنیان با یک سطح جدید مواجه هستید. کوچک بودن تیم باعث می‌شود که همه اعضا در مورد همه چیز کار کنند، و هر عضو تیم نقش‌ها و مسئولیت‌های مختلفی دارد. بسیاری از کارکنان، این مرحله از کسب‌‌وکار را هیجان‌انگیز و قدرتمند، با حوزه گسترده‌ای از کنترل و قدرت می‌دانند. ممکن است یک روز به عنوان برنامه‌ریز و یک روز به عنوان رهبر تیم و روز دیگر به عنوان دستیار کار کنید. تغییر موقعیت شغلی چیزی نیست که برای کسی قابل تحمل باشد. برخی به شدت به سلسله مراتب معتقد هستند و کار در مراحل و سطوح پایین را نمی‌پسندند. اما در مقابل افرادی که به کارهای تیمی و گروهی علاقه دارند و روابط صمیمانه‌ای نیز با دیگر اعضا دارند، به راحتی خود را با شرایط استارت‌آپ هماهنگ می‌کنند.

شروع کار یک استارت‌آپ اغلب با یک ایده بزرگ که گاها رویایی است، همراه می‌شود، اما خوب است بدانید که تخیل شما در ادامه مسیر و به عنوان انگیزه برای پیشرفت مورد نیاز است. شما باید با اتکا به تصور و تخیل ابتدایی خود، خلاقیت را چاشنی کار خود کرده و در کنار تخصص و همراهی دیگر اعضای تیم، با به کار گرفتن نهایت توان خود به سوی هدفتان پیش روید. در فضای استارت‌آپ چالش‌ها بخشی از کار است و در مواردی کار شما را شتاب می‌دهد. در این زمان آنچه که شما را از زندان سختی و مشکلات نجات می‌دهد، تفکر به هدف خود و توانایی ابداع راه حل کارآمد می‌باشد. گاه این راه حل ممکن است، منجر به تغییر فرضیات اصلی خود و یا حتی محصول اصلی شما شود.

مهم ترین مهارت مورد نیاز یک استارت‌آپ معدنی

چهارمین مهارت اساسی برای کار به عنوان یک نیروی متخصص در استارت‌آپ، داشتن روحیه کارآفرینی است. شما باید همواره به دنبال خلق فرصت‌های ویژه برای کار باشید. وقتی از یک کارآفرین صحبت می‌کنیم، منظور آن است که او باید نیازهای مردم به صورت عام یا خاص را برآورده کند و این مسیر می‌تواند از طریق راحت‌تر کردن دسترسی به خدمات مورد نظر و یا تسریع زمان باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت داشتن روح کارآفرین به این معناست که خود شما باید همه چیز را بفهمید و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید، چه کاری را در چه زمانی و چگونه انجام دهید. آنچه که یک استارت‌آپ را موفق می‌کند، داشتن سرپرستی با روحیه کارآفرینی است. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهارت‌های اساسی نیروی کار در استارت‌آپ را دارید می‌توانید با سازندگاه کانی‌بوم ارتباط برقرار کنید.

​منبع:

https://www.entrepreneur.com/article/372312

​​​​​​​​