میزان بالای گرد و غبار در معادن سنگ‌آهن کمپانی BHP
میزان بالای گرد و غبار در معادن سنگ‌آهن کمپانی BHP

میزان بالای گرد و غبار در دو معدن سنگ‌آهن گروه BHP در غرب استرالیا، سلامت کارگران و ساکنان آن منطقه را مختل کرده است. طبق اظهارات این شرکت، اقدامات زیادی جهت کنترل گرد و غبار صورت گرفته؛ اما نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. مسئول اجرای قوانین محیط‌زیست غرب استرالیا در این ماه، بازبینی دقیقی از […]

میزان بالای گرد و غبار در دو معدن سنگ‌آهن گروه BHP در غرب استرالیا، سلامت کارگران و ساکنان آن منطقه را مختل کرده است. طبق اظهارات این شرکت، اقدامات زیادی جهت کنترل گرد و غبار صورت گرفته؛ اما نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. مسئول اجرای قوانین محیط‌زیست غرب استرالیا در این ماه، بازبینی دقیقی از گرد و غبار موجود در معادن Whaleback و Newman در Pilbara را آغاز کرد و تصمیم بر آن شد به عنوان بخشی از فرآیند بررسی مجوز BHP و اظهارات مردمی، این دو معدن در این هفته بسته شوند.

این بررسی در نیمه دوم سال جاری انجام می‌شود و می‌تواند منجر به تغییر در شرایط مجوز BHP شود. بر اساس گزارش اتحادیه کارگران معدن غربی، در یک نظرسنجی از ساکنان فعلی یا سابق و کارگران معدن که مدت زمان قابل‌توجهی را در اجتماع گذرانده‌اند، ۸۰ درصد گفتند که گرد و غبار بر زندگی آن‌ها اثراتی از جمله آسیب به سلامتی، خسارت به اموال و تغییر شیوه زندگی داشته است.

BHP در بیانیه‌ای اعلام کرد که سلامت و ایمنی کارکنان و ساکنین محلی را در اولویت قرار می‌دهد. اقدامات کنترل گرد و غبار در سایت‌ها شامل استفاده از اسپری‌های ضد گرد و غبار، کامیون‌های آب و برنامه‌های احیاء است. به گفته این شرکت، طی پنج سال آینده ۲۳۰ میلیون دلار برای بهبود کیفیت هوا و اجرای اقدامات کاهش گرد و غبار برای پایین نگه داشتن سطح آن تا حد ممکن هزینه می‌شود.

منبع:

https://www.mining.com/web/dust-at-bhps-iron-ore-mines-poses-health-hazard-union/