استارت‌آپ معدنی Strayos، فناوری پردازش ابری در معادن
استارت‌آپ معدنی Strayos، فناوری پردازش ابری در معادن

Strayos، نام یک استارت‌آپ معدنی فناور است که در زمینه اکتشاف معدن در ایالات متحده آمریکا، فعالیت می‌کند. این استارت‌آپ، برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرده است و محصولی که ارائه می‌دهد، نرم‌ افزار تحلیل عکس‌های سه بعدی به صورت SAAS (بدون نیاز به دانلود نرم ‌افزار ) است. نرم ‌افزار […]

Strayos، نام یک استارت‌آپ معدنی فناور است که در زمینه اکتشاف معدن در ایالات متحده آمریکا، فعالیت می‌کند. این استارت‌آپ، برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرده است و محصولی که ارائه می‌دهد، نرم‌ افزار تحلیل عکس‌های سه بعدی به صورت SAAS (بدون نیاز به دانلود نرم ‌افزار ) است. نرم ‌افزار Strayos، بر مبنای فناوری‌های پردازش ابری و سه بعدی‌سازی برنامه‌نویسی و طراحی شده است.

کل سرمایه تامین شده این استارت‌آپ معدنی، تا به الان ۴۵۰ هزار دلار می‌باشد و آخرین تامین سرمایه آن، از نوع سرمایه‌گذاری (Seed) محل کشت ایده بوده است. مخاطبان و افرادی که به این استارت‌آپ علاقه‌مندند، معدن‌داران و کاشفین معدن، زمین شناسان و پژوهشگران، مهندسان معدن و تمامی افرادی هستند که در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت می‌کنند. مدل درآمد Strayos، بر مبنای حق اشتراک نرم‌ افزار آن‌ها است.

کاربرد استارت‌آپ معدنی Strayos

Strayos، نرم‌افزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده‌ها است که برای به حداکثر رساندن بهره‌وری در حوزه اکتشاف و استخراج معدن طراحی شده است. این استارت‌آپ، به منظور کاهش هزینه‌های تحلیلی برای اکتشاف و استخراج معادن، یک نرم افزار در فضای ابری ارائه کرده است که مخاطبین با عکس برداری هوایی از منطقه مدنظر خود، آن عکس را در پنل خود بارگذاری می‌کنند و نرم افزار، این عکس را سه بعدی سازی نموده و سپس به بررسی اجزای تشکیل دهنده ساختار منطقه می‌پردازد. در تصویر زیر، شما محیط این نرم افزار و مثالی از یک عکس هوایی را مشاهده می‌کنید.

محیط نرم‌افزار Strayos

 Strayos، در توسعه پردازش تصاویر پیشرفته و راه حل‌های هوش مصنوعی که برای بهبود ایمنی، کارایی و بهره‌وری در محل‌های کار طراحی شده‌اند، کاربردهای وسیعی دارد. این پلتفرم، عکس‌های دریافتی را به صورت سه بعدی، مش‌گونه و یا با هیت‌مپ و چندین حالت دیگر به مخاطبین ارائه می‌دهد. مراحل استفاده از نرم‌افزار Strayos، به صورت زیر است:

  1. عکاسی: با پهپاد یا با وسیله مورد نظر خود، اطلاعات هوایی را جمع‌آوری کنید.
  2. پردازش خودکار: داده‌ها را در حساب خود در نرم‌افزار Strayos،  بارگذاری کنید و نقشه های دو بعدی و سه بعدی، ابرهای نقطه‌ای و مدل‌های سطحی دیجیتال (DSM) از داده‌های هوایی را از آن دریافت کنید.
  3. دریافت نتایج نهایی: در نهایت شما می‌توانید اندازه‌گیری، تجسم و حاشیه‌نویسی کنید و داده‌ها را با افراد موردنظر خود، به اشتراک بگذارید.

استارت‌آپ‌های معدنی مشابه با Strayos

همانطور که پیش از این گفتیم، شما می‌توانید برای استفاده از این نرم‌افزار، ابتدا نسخه دمو را از وب‌سایت Strayos دریافت کنید، تصاویر مورد نظرتان را آپلود کرده و سپس هر اطلاعاتی را که می‌خواهید از آن بگیرید. در ادامه اگر می‌خواهید به نسخه کامل آن دسترسی داشته باشید، از طریق وب‌سایت درج شده در بالا، درخواست خود را اطلاع ‌دهید و در پی آن با فرستادن اطلاعاتی که از شما می‌خواهند (نام، ایمیل، نام شرکت و…)، ظرف ۲۴ ساعت آینده، نماینده Strayos با شما ارتباط برقرار می‌کند و نسخه اصلی نرم افزار را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که شما باید قوانین، شرایط و ضوابط استفاده از این برنامه را به دقت مطالعه کرده و با آن موافقت کنید. اکنون بدون محدودیت می‌توانید از این نرم‌افزار کاربردی، در سایت‌های معدنی استفاده کنید و اطلاعات دسته‌بندی شده مربوط به تصاویر را به دست آورید.

امروزه استارت‌آپ‌های زیادی در زمینه معدن و صنایع معدنی مشغول به فعالیت هستند. این استارت‌آپ‌ها دانش خود را بر ۶ حوزه متمرکز کردند؛ از جمله: فناوری‌، زیرساخت، محیط‌زیست، امور مالی، منابع انسانی و عملیات. در ایران نیز استارت‌آپ‌های معدنی، در زمینه فناوری‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی، واقعیت گسترده (XR) و…. مشغول به کار هستند و هر روز موفق‌تر از دیروز عمل می‌کنند.

 در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم آنچه را که این نرم‌افزار انجام می‌دهد، در قالب یک فیلم کوتاه ببینید. برای مشاهده این فیلم، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.aparat.com/v/XrWVN/