کانی بوم؛ حامی استارت‌آپ‌های معدنی/ زمینه‌سازی برای اشتغال نخبگان علمی کشور
کانی بوم؛ حامی استارت‌آپ‌های معدنی/ زمینه‌سازی برای اشتغال نخبگان علمی کشور

به گزارش کانی مگ، اردلان علیشاهی مدیرعامل سازندگاه کسب‌وکارهای نوآورانه کانی‌‌بوم در مراسم سالروز تأسیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سازندگاه کانی‌بوم به پشتوانه‌ شرکت سرمایه‌گذاری معنا معدن نوآوری اندیشه، بازوی اجرایی و تخصصی مؤسسه‌‌ی دانش‌بنیان برکت در حوزه‌ی فناوری‌های نوین معدنی، بالغ بر ۳۰میلیارد ریال ظرف دو ماه گذشته بر روی […]

به گزارش کانی مگ، اردلان علیشاهی مدیرعامل سازندگاه کسب‌وکارهای نوآورانه کانی‌‌بوم در مراسم سالروز تأسیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سازندگاه کانی‌بوم به پشتوانه‌ شرکت سرمایه‌گذاری معنا معدن نوآوری اندیشه، بازوی اجرایی و تخصصی مؤسسه‌‌ی دانش‌بنیان برکت در حوزه‌ی فناوری‌های نوین معدنی، بالغ بر ۳۰میلیارد ریال ظرف دو ماه گذشته بر روی استارت‌آپ‌های دارای راهکار هوشمند در حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کرده و ۵ استارت‌آپ را در زمینه‌های هوش مصنوعی، واقعیت گسترده، بلاکچین، پردازش تصویر و اینترنت اشیاء مورد حمایت و شتابدهی قرار داده است.

وی افزود: در میان این استارت‌آپ‌ها، استارت‌آپ «ماین ایکس» با به‌کارگیری فناوری واقعیت گسترده در معادن و صنایع معدنی به مرحله تجاری‌سازی رسیده و جلوه فناورانه معادن ایران در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو دبی ۲۰۲۰ خواهد بود؛ همچنین استارت‌آپ «زمین هوش» با هدف پیدا کردن ذخایر پنهان معدنی مرحله پایلوت را پشت سر گذاشته است و در مرحله اعتبارسنجی قرار دارد. استارت‌آپ «کانی‌توکن» با هدف تأمین مالی جمعی برای معادن و صنایع معدنی از طریق توکنایزینگ مبتنی بر فناوری بلاکچین و نیز استارت‌آپ «پیگر اسکن» با هدف پردازش و تحلیل مغزه‌های حفاری با استفاده از هوش مصنوعی در مرحله شتابدهی قرار دارند.

مدیرعامل سازندگاه کانی‌بوم با اشاره به اینکه نگاه راهبردی شرکت معنا در ایجاد سازندگاه، لزوماً معطوف به حوزه شتابدهی نیست، افزود: شرکت معنا با هدف تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنی و فراهم کردن بستر پیاده‌سازی فناوری‌های نوین، به حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی در استان‌های مختلف کشور ورود کرده است. همچنین این شرکت در حوزه بلوغ فناوری و صنعتی‌سازی از ابتدای سال تا به امروز بالغ بر ۶۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که این مبلغ تا پایان سال به ۱۵۰۰میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

علیشاهی در این رویداد از برنامه سازندگاه کانی‌بوم برای حمایت، هدایت و راهبری ۱۰ الی ۱۵ استارت‌آپ در ۵ استان کلیدی کشور تا پایان سال خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مهمتر از ارقام سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته توسط شرکت معنا، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال‌زایی ۱۲۰ فناور نخبه طی شش ماه گذشته است که سازندگاه کانی‌بوم زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۳۵ نفر از این نخبگان طی دو ماه گذشته بوده است.

وی دستاورد‌های امروز سازندگاه کانی‌بوم در حوزه انقلاب صنعتی چهارم بخش معدن را حاصل سال‌ها تلاش جامعه علمی و استادان و حمایت مدیران خوش‌فکر بخش معدن کشور دانست و گفت: در کنار شرکت معنا، رویکرد مثبت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ایجاد مرکز نوآوری ایمینو به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر و بسترساز و همچنین همراهی و حمایت خانه معدن ایران از خلق داستان‌های موفقیت و تجاری‌سازی استارت‌آپ‌هایی نظیر ماین ایکس شایسته تقدیر است.

وی در پایان از کلیه مدیران، ارزش‌آفرینان، صاحب‌نظران و متخصصان بخش معدن و صنایع معدنی کشور درخواست کرد که در این تحول نوآورانه، کانی‌بوم را همراهی کنند.