استارت‌آپ معدنی LlamaZOO، واقعیت مجازی و افزوده در معدن
استارت‌آپ معدنی LlamaZOO، واقعیت مجازی و افزوده در معدن

یکی دیگر از استارت‌آپ‌های معدنی فعال در حوزه اکتشاف معدن، استارت‌آپ معدنی LlamaZOO است. این استارت‌آپ با استفاده از فناوری‌های نوین این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند که اطلاعات عددی را به صورت مصور به مخاطبین خود ارائه دهد. استارت‌آپ LlamaZOO، با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، نقشه‌ها و اطلاعات […]

یکی دیگر از استارت‌آپ‌های معدنی فعال در حوزه اکتشاف معدن، استارت‌آپ معدنی LlamaZOO است. این استارت‌آپ با استفاده از فناوری‌های نوین این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌کند که اطلاعات عددی را به صورت مصور به مخاطبین خود ارائه دهد. استارت‌آپ LlamaZOO، با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، نقشه‌ها و اطلاعات را به صورت سه‌بعدی شبیه‌سازی کرده و نمایش می‌دهد.

این مجموعه با کمک نقشه‌برداری لیزری و ماهواره‌ای و ترکیب آن با اطلاعات و دیتاها می‌تواند نقشه سه‌بعدی از سایت معدن را نمایش دهد. از خدمات این شرکت برای انتقال مفاهیم آموزشی و مشارکت‌پذیری بیش‌تر سهامداران معدن و تصمیم‌گیری‌های کلان استفاده می‌شود.

پیش ‌از آن که بخواهیم درباره تاثیرات این استارت‌آپ معدنی بر صنعت معدن و آینده آن، همچنین مزایای ورود آن به صنایع مختلف از جمله معدن بگوییم، ابتدا می‌خواهیم شما را با مسائل اولیه درباره راه‌اندازی این استارت‌آپ کمی آشنا کنیم.

همانطور که گفتیم استارت‌آپ LlamaZOO، سال ۲۰۱۴ در ایالات متحده آمریکا، در زمینه اکتشاف معدن کار خود را آغاز کرد. کل سرمایه تامین شده توسط این استارت‌آپ، رقمی حدود ۷۶۲ هزار دلار است و آخرین نوع تامین سرمایه آن از نوع Angel بوده است. مدل درآمدی LlamaZOO از طریق حق اشتراک نرم‌افزار‌های تولیدی آن‌ها بر مبنای فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

در ابتدا گروه مخاطب این استارت‌آپ، شرکت‌های فعال در حوزه صنایع معدنی بود؛ اما اکنون که LlamaZOO پیشرفت چشمگیری کرده، تعداد مخاطبان آن نیز افزایش یافته‌اند. در جدول زیر شما خلاصه‌ای از مطالب مربوط به استارت‌آپ معدنی LamaZOO را مشاهده می‌کنید.

نام استارت‌آپLlamaZOO
حوزه فعالیتاکتشاف معدن
آخرین نوع تامین سرمایهAngel
مسائل راهبردیچالش شماره ۱
فناوری‌های کلیدیواقعیت افزوده و واقعیت مجازی

نرم‌افزار استارت‌آپ معدنی LlamaZOO

نرم‌افزاری که استارت‌آپ LlamaZOO به مشتریان خود ارائه می‌دهد، تاثیرات بسیار خوبی در صنعت معدن داشته و می‌توان گفت این نرم‌افزار گامی مثبت در جهت هوشمندسازی معادن برداشته است.

پلتفرم LlamaZOO، نمودارها، جداول، تصاویر، مدل‌ها، نقشه‌های زمین‌شناسی و تمامی داده‌های مربوطه را که ممکن است برای تمامی افراد تیم به سختی قابل درک باشد، سازماندهی و طبقه‌بندی کرده و باتوجه به آن‌ها، به افراد یک محیط سه‌بعدی از سایت معدن یا مکان هدف را ارائه می‌دهد.

این استارت‌آپ همچنین در مسائلی همچون آموزش و ایمنی در معدن نیز موثر واقع شده‌است؛ به گونه‌ای که تیم‌های عملیاتی به جای اینکه در معادن زیرزمینی و خطرناک آموزش‌های لازم و مربوط به معدنکاری را بیاموزند، می‌توانند در محیط‌های مجازی مشابه با معدن آموزش دیده و از خطر‌های آن در امان بمانند.

به این ترتیب نرم‌افزارLlamaZOO، داده‌های مشتریان را تجمیع و تجسم و پروژه‌های مشتریان را ساده می‌کند و در پی آن کیفیت را بهبود و تصمیم‌گیری‌ها را سرعت می‌بخشد.

مزایای نرم‌افزار استارت‌آپ معدنی LlamaZOO

به طور کلی استفاده از نرم‌افزار استارت‌آپ LlamaZOO مزایای زیادی را به‌دنبال خواهد داشت. اگر بخواهیم به طور خلاصه از مزایای استفاده از این پلتفرم برای شما بگوییم، به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • همکاری با این استارت‌آپ از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.
  • اتلاف منابع اعم از انسانی و فیزیکی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • استفاده از آن اطمینان می‌دهد که همه در زمان مناسب به اطلاعات مناسب دسترسی داشته باشند.
  • از نظر بصری برنامه ‎‌‌‌ریزی پروژه را بهبود می‌بخشد.
  • سبب می‌شود پیش از آن که با چالش‌ها مواجه شوید، به درک کاملی از آن برسید.
  • به کمک آن، کل تیم شما می‌توانند از خطرات‌، مسائل و فرصت‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوند‌، کاملا آگاهی داشته باشند.
  • مقدار کل هزینه‌های پروژه کاهش می‌یابد.

استارت‌آپ‌های معدنی مشابه LlamaZOO

هدف نهایی برای هر پروژه بزرگ صنعتی کسب و حفظ مجوز اجتماعی برای فعالیت است. پلتفرم LlamaZOO، در محیطی سه‌بعدی و جذاب که به کاربران اجازه می دهد تا عمیقاً در برنامه‌ها و داده‌های پروژه غوطه‌ور شوند‌.

به لطف این استارت‌آپ، افراد می‌توانند از طریق لپ‌تاپ، رایانه لوحی و حتی هدست، توسط فناوری واقعیت مجازی به پروژه پیشنهادی شما به صورت گروهی یا به تنهایی نگاه کنند تا از جزئیات آن به طور دقیق باخبر شوند.

در پایان شاید جالب باشد که بدانید، امروزه در ایران استارت‌آپ‌های معدنی مشابه با LlamaZOO وجود دارند که در همین حوزه و در زمینه فناوری واقعیت گسترده و در راستای هوشمندسازی معادن مشغول به فعالیت هستند. در صورتی که می‌خواهید با این استارت‌آپ‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از وبگاه سازندگاه کانی‌بوم دیدن فرمایید.