استارت‌آپ معدنی EARTH AI، هوش مصنوعی در معدن
استارت‌آپ معدنی EARTH AI، هوش مصنوعی در معدن

استارت‌آپ‌ معدنی EARTH AI، در زمینه اکتشاف معدن، فعالیت خود را آغاز کرده است. این استارت‌آپ معدنی با به ‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی خود و تنها با بررسی نقشه‌های مناطق دور افتاده احتمال وجود کانی‌های معدنی در آن مناطق را بررسی می‌نماید. همانطور که گفتیم استارت‌آپ EARTH AI با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به […]

استارت‌آپ‌ معدنی EARTH AI، در زمینه اکتشاف معدن، فعالیت خود را آغاز کرده است. این استارت‌آپ معدنی با به ‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی خود و تنها با بررسی نقشه‌های مناطق دور افتاده احتمال وجود کانی‌های معدنی در آن مناطق را بررسی می‌نماید.

همانطور که گفتیم استارت‌آپ EARTH AI با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به بررسی مدل‌های زمین‌شناسی و نقشه‌های سایت‌های معدنی موجود و شناخته شده می‌پردازد؛ سپس با تجزیه و تحلیل آن‌ها، به الگو‌های زمین شناختی از ساختار زمین‌های غنی از کانی‌های معدنی دست می‌یابد.

اینجاست که پای فناوری هوش مصنوعی به این استارت‌آپ باز می‌شود؛ به گونه‌ای که تیم فناور استارت‌آپ EARTH AI، به کمک هوش مصنوعی دست به بررسی نقشه‌های مناطق ناشناخته و بکر می‌زنند و در پی آن بر اساس الگوهای خود، مناطقی را که از لحاظ ساختار زمین شناختی، احتمال وجود کانی‌های معدنی در آن‌ها بالا است را از راه دور و بدون نیاز به هر کار دیگری شناسایی می‌کنند.

امروزه یکی از مشکلات در اکتشاف معدن، کمبود دخایری است که به تازگی کشف شده اند. این کمبود سبب کند شدن انتقال انرژی پایدار می‌شود. استارت‌آپ EARTH AI برای حل این مشکل، تدبیری اندیشیده است و هدف آن، حل مشکل کمبود فلزات برای رفع نیازهای مادی در انتقال انرژی پایدار است.

این استارت‌آپ، منابع معدنی فلز مورد نیاز را برای ایجاد زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر جست‌وجو کرده و می‌یابد. دقت استارت‌آپ EARTH AI در یافتن فلزات زیرزمینی بسیار بالاست؛ به طوری که رسوبات فلزی بسیار نادر را که یافتن آن‌ها بسیار دشوار و شانس موفقیت در آن کمتر از ۱ در ۲۰۰ است را نیز می‌یابد.

استارت‌آپ معدنی EARTH AI، اهداف بلند مدت دیگری نیز دارد که جالب توجه ترین آن، به کارگیری فرایند و فناوری‌ برای کشف ذخایر فلزی در سایر سیارات، قمرها و سیارک ها هستند.

راه‌اندازی استارت‌آپ معدنی EARTH AI

می‌خواهیم بیش‌تر به این استارت‌آپ معدنی بپردازیم. استارت‌آپ EARTH AI، در سال ۲۰۱۶ در کشور استرالیا شروع به کار کرده است. کل سرمایه تامین شده توسط این استارت‌آپ، ۱٫۴ میلیون دلار است و آخرین نوع تامین سرمایه آن، از نوع Seed است.

این استارت‌آپ معدنی، در راستای اکتشاف زمین‌های معدنی از راه دور، خدمت‌رسانی می‌کند و مشتریان آن، کلیه شرکت‌های فعال در حوزه صنایع معدنی را شامل می‌‌شوند. کلیدی‌ترین فناوری‌های به کار گرفته شده در EARTH AI، هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیرنده هستند.

در جدول زیر خلاصه‌ای از مطالب گفته شده در بالا را می‌توانید مشاهده کنید:

نام استارت‌آپEARTH AI
حوزه فعالیتاکتشاف معدن
گروه مخاطبکلیه شرکت‌های فعال در حوزه صنعت معدن
مسائل راهبردیچالش شماره ۱
مدل درآمدحق اشتراک
فناوری‌های کلیدیهوش مصنوعی، الگوریتم یادگیرنده

مزایای منحصر به فرد استارت‌آپ EARTH AI

همکاری با استارت‌آپ EARTH AI مزایای زیادی به دنبال دارد. یکی از این موارد، تست دریل ارزان‌تر است؛ EARTH AI، یک عملیات حفاری را با سخت‌افزاری پیشرفته انجام داده و حرکات را سریع‌تر می‌کند. در لیست زیر شما می‌توانید مهم‌ترین آن‌ها را مشاهده کنید:

  • دقتی ۵۰ برابر در پیش‌بینی وجود ذخایر فلزی نسبت به روش سنتی
  • عملیات میدانی مقیاس‌پذیر
  • کاهش هزینه و اثرات زیست‌محیطی حفاری و زمین‌شناسی
  • افزایش ایمنی و بهره‌وری
  • آموزش کارکنان با کیفیت یادگیری بالا

استارت‌آپ‌های معدنی مشابه با EARTH AI

امروزه استارت‌آپ‌های معدنی بسیاری مشابه با استارت‌آپ EARTH AI، در کشور‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. این استارت‌آپ‌های معدنی از فناوری‌هایی نظیر بلاک‌چین، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و مجازی، اینترنت اشیا، لیزر، رباتیک و … بهره می‌گیرند.

با دنبال کردن اخبار این استارت‌آپ‌ها، می‌توانید در جریان جدید‌ترین فناوری‌های روز دنیا و کاربرد آن‌ها در معادن و آینده نه چندان دور صنعت معدن قرار بگیرید؛ ما در کانی‌مگ تلاش کرده‌ایم تا همه‌چیز درباره صنایع‌معدنی، تاثیرات فناوری‌های نوین بر صنعت معدن، اخبار معدنی روز دنیا و آموزش‌های کارآفرینی متناسب با نیاز فعالان بخش معدن را برای شما همراهان گرامی کانی‌مگ، گردآوری کنیم.