روزهای رو به افول صنایع معدنی
روزهای رو به افول صنایع معدنی

کاهش تولید محصولات صنایع معدنی در نیمه اول سال ۱۴۰۰

به گزارش کانی مگ، به نقل از فارس، بررسی وضعیت تولید ۱۲ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نشان می‌دهد، تولید ۶ محصول شامل فولاد خام، محصولات فولادی، آلومینا، کنسانتره زغال سنگ، سیمان و چینی بهداشتی در مقایسه با ۵ ماهه اول سال قبل با افت همراه بوده است. در عین حال تولید ۶ محصول شامل کاتد مس، شمش آلومینیوم، کاشی و سرامیک، شیشه جام، ظروف شیشه‌ای و ظروف چینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بر این اساس، تولید فولاد خام طی ۵ ماهه اول امسال ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶٫۸ درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده که نسبت به ۵ ماهه اول سال قبل ۱۰٫۶ درصد افت داشته است.

سیمان نیز از جمله محصولاتی بوده که طی ۵ ماهه امسال افت تولید ۱۰٫۶ درصدی را تجربه کرده، به طوری که تولید این محصول معادل ۲۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تن بوده است. در مورد چینی بهداشتی نیز باید به افت تولید ۱۳٫۲ درصدی این محصول طی ۵ ماه اول سال ۱۴۰۰ اشاره کنیم. در این مدت ۴۰ هزار تن چینی بهداشتی در کشور تولید شده است.

بررسی آمار تولید محصولات معدنی طی ۵ ماهه اول امسال نشان دهنده رشد ۳۰٫۶ درصدی تولید شمش آلومینیوم است به طوری که در این مدت ۲۲۲ هزار تن از این محصول در کشور به تولید رسید. تولید شیشه جام نیز در ۵ ماهه اول امسال ۵۴۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶٫۵ درصد رشد داشته است.