معدن‌کاوی در منابع طبیعی با کم‌ترین تخریب انجام شود
معدن‌کاوی در منابع طبیعی با کم‌ترین تخریب انجام شود

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا،‌مسعود منصور،‌ در سیزدهمین جلسه بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ که به ارائه گزارش منابع طبیعی استان اردبیل اختصاص داشت، مرز مشترک استان‌های اردبیل و گیلان را در زمینه قاچاق چوب و دیگر فراورده‌های جنگلی و مرتعی حساس و مهم خواند و از مدیران منابع طبیعی دو استان خواست با هم‌افزایی و انسجام  کاری […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا،‌مسعود منصور،‌ در سیزدهمین جلسه بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ که به ارائه گزارش منابع طبیعی استان اردبیل اختصاص داشت، مرز مشترک استان‌های اردبیل و گیلان را در زمینه قاچاق چوب و دیگر فراورده‌های جنگلی و مرتعی حساس و مهم خواند و از مدیران منابع طبیعی دو استان خواست با هم‌افزایی و انسجام  کاری بیشتر، نظارت خود را در گلوگاه های حساس دو استان بیشتر کنند.

وی در ادامه گفت: کلیه طرح‌های منابع طبیعی باید مکان‌یابی شود و دارای طرح‌های مطالعاتی و نقشه باشد تا بتوان نتیجه آن را به مسئولان و افکار عمومی ارائه کرد.

منصور همچنین اظهارکرد: استان اردبیل در زمینه مبارزه با آفات درختان جنگلی و مرتعی، پیشگیری از حریق و ایجاد کمربند حفاظتی و پهنه‌بندی مناطق حساس به قاچاق چوب اقدامات در خور توجه‌ای داشته است. 

رییس سازمان جنگل‌ها در ادامه به اکتشاف و بهره برداری معادن در منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: ما باید فعالیت‌های معدنی را به گونه‌ای رقم بزنیم که کمترین تخریب را از خود برجای بگذارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، منصور همچنین یاد آور شد: ۲۱ هزار هکتار از مناطق معدنی بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با سازمان صمت توسط معدن داران احیا و بازسازی شده است و این آمادگی وجود دارد که این میزان به ۵۰ هزار هکتار برسد.