اجرای ۷ فرآیند برای پیوند صنایع و متخصصان توسط شبکه فن بازار ملی
اجرای ۷ فرآیند برای پیوند صنایع و متخصصان توسط شبکه فن بازار ملی

اجرای ۷ فرآیند برای پیوند صنایع و متخصصان توسط شبکه فن بازار ملی

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، بروکرهای فناوری در واقع بازوی اجرایی شبکه‌فن‌بازار ملی معاونت علمی وفناوری، فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی هستند که با کمک «بات رفع نیاز صنایع» به عنوان ابزاری کاربردی و در دسترس صاحبان صنایع برای اعلام نیاز خود در حوزه‌های مختلف مواد اولیه، تجهیزات مورد نیاز، مواد خام، ابزارآلات، فضای تولید، دانش فنی عمل می‌کنند.

این بروکرها اطلاعاتی مانند عنوان، مقدار و تاریخ اعتبار نیاز و اطلاعاتی از این دست را با استفاده از شبکه گسترده اطلاعاتی شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری و بروکرهای فناوری این شبکه در سراسر کشور در اختیار صنایع مرتبط، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های صنعتی و مخترعان قرار می دهند.

این کار در هفت فرآیند «آغاز باک تلگرام و بله و تکمیل اطلاعات نوع نیاز»، «بررسی اطلاعات ارسال شده»، «تماس کارگزار با صاحب نیاز و دریافت اطلاعات کاملتر»، «دسته بندی اطلاعات» «ارسال اطلاعات به کارگزار تخصصی و منطقه‌ای»، «بررسی در شبکه‌های در دسترس» و «ارائه راه حل» اجرایی می شود.

یکی از راه‌های رشد و شکوفایی صنعت، «احصای نیاز فناورانه»، «در اختیار قرار دادن این نیازها به زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور» و «ایجاد زنجیره ارائه نیاز و رفع نیازهای فناورانه و مواد اولیه» است.

از این رو شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری به عنوان مرجع اطلاعات و تبادلات فناوری کشور با ایجاد ابزارهای مختلف به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا ابزارهایی کاربردی دارد تا با استفاده از این ابزارها، تسهیل‌گر ارتباط میان صنایع و تخصص‌ها شود.

از آن جمله «سایت شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مرجع اطلاعات فناوری کشور»، «برگزاری رویدادهای به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناورانه»، «استفاده از ظرفیت کارگزاران تجارت فناوری (بروکرهای فناوری)» و «بات تلگرام و بله رفع نیاز» است که همه این ابزارها کارکردهای خود را دارند.

فن‌بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است، در واقع فن‌بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.