مجلس با ابزار نظارتی ورود محصولات معدنی به بورس را رقم بزند
مجلس با ابزار نظارتی ورود محصولات معدنی به بورس را رقم بزند

مجلس با ابزار نظارتی ورود محصولات معدنی به بورس را رقم بزند

به گزارش کانی مگ،‌جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در خصوص لزوم ورود محصولات معدنی به بورس کالا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، گفت: ورود هر تولید معدنی، صنعتی، کشاورزی و کالا به بورس باعث واقعی‌سازی قیمت‌ها می‌شود.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بورس عامل شفافیت است، اظهارداشت: شفافیتی که با ورود به بورس ایجاد می‌شود،کمک می‌کند رانت‌های موجود ار بین برود، دیگر شاهد چند نرخی بودن کالاها نباشیم و بعد ازمدت‌ها با حالت تک نرخی مواجه شویم.

وی با اشاره بر تاثیر بورس بر اقتصاد کشور بیان کرد: از طرف دیگر ارزش سهام یا ارزش واحدهای پذیرفته شده در بورس و حجم معاملاتی که در بورس انجام می‌شود به عنوان شاخص توسعه می‌تواند بر متغییرهای کلان کشور تاثیربگذارد.

این نماینده مجلس درباره رفع موانع و ایرادهای حال حاضر بورس و نگرانی‌ها در خصوص فعالیت در بورس تاکید کرد: به هرحال اگر ایراد و اشکالی در بورس وجود دارد باید برطرف شود چرا که راهی نداریم جز اینکه به این سمت و سو برویم که محصولات معادن را به بورس بیاوریم.

قادری رفع موانع بورسی را در دشوار ندانسته و گفت: بعید می‌دانم ورود محصولات معدنی به بورس نیازمند قانونگذاری جدید باشد، درحال حاضر قوانین برای فعالیت معادن در بورس وجود دارد؛ مگر اینکه در گذر زمان نیاز به اصلاحاتی باشد. می‌توان به راحتی و با همکاری دولت و مجلس ایرادها و موانع را برداشت.

وی درباره عزم مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد زیرساخت‌ها در راستای ورود محصولات معدنی در بورس گفت: حتی اگر چنین باشد باید تلاش شود موانع در هر سطح برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: برای رفع این موانع و تشویق برای حضور در بورس مجلس در صحن و کمیسیون‌ها به خصوص کمیسیون‌های تخصصی از جمله اقتصادی، جهش تولید و صنایع و معادن تلاش کند، موانع برداشته شود.

وی بیان کرد: مجلس با ابزارهای نظارتی یا اصلاحاتی که در قوانین ایجاد می‌کند، می تواند به سرعت مشکلات را برطرف و موتور محرک برای ورود کالاها و محصولات معدنی در بورس باشد.