هم‌افزایی فناوری پلاسما با معدن
هم‌افزایی فناوری پلاسما با معدن

به گزارش کانی‌مگ، سومین قسمت از سلسله گفت‌وگوهای کارآفرینی «کانی‌تاک» در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ و با حضور علیرضا زمانی به‌صورت زنده و برخط در اینستگرام کانی‌مگ برگزار شد. شرکت رایکا گستر پلاسما فعالیت خود را تحت عنوان گروه تحقیقاتی Advanced plasma technology در سال ۱۳۸۶ شروع کرد. این گروه متشکل از دانشجویان رشته فیزیک […]

به گزارش کانی‌مگ، سومین قسمت از سلسله گفت‌وگوهای کارآفرینی «کانی‌تاک» در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ و با حضور علیرضا زمانی به‌صورت زنده و برخط در اینستگرام کانی‌مگ برگزار شد.

شرکت رایکا گستر پلاسما فعالیت خود را تحت عنوان گروه تحقیقاتی Advanced plasma technology در سال ۱۳۸۶ شروع کرد. این گروه متشکل از دانشجویان رشته فیزیک مهندسی به سرپرستی علیرضا زمانی فعالیت خود را بر روی طراحی و ساخت انواع مولدهای پلاسمایی شروع نمود. اولین ایده کاربردی این گروه طراحی و ساخت مشعل پلاسمایی به منظور استفاده در سیستم‌های تولید انرژی از زباله بود. با توجه به دستاوردهای چشم‌گیر در ساخت مشعل پلاسمایی، در سال ۱۳۹۱ اقدام به ثبت شرکت رایکا گستر پلاسما نموده و از آن به بعد با این نام در حال فعالیت می‌باشند.

این شرکت از سال ۱۳۹۵ جزو شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته و علاوه بر آن مجری طرح کلان ملی با عنوان «طراحی و ساخت راکتورهای پلاسمایی ملی امحای زباله‌های بیمارستانی» می‌باشد.

با توجه به اینکه محصولات تولیدی این شرکت دارای دانش و همچنین کیفیت بسیار بالایی بوده و دارای قیمتی رقابتی با نمونه‌های خارجی می‌باشد، توانسته است بازار بسیار مناسبی را در کشورهای همسایه و حتی آسیای شرقی، اروپا و آمریکای جنوبی پیدا نماید که نتیجه آن صادرات مشعل پلاسمایی و راکتور امحای پسماند ویژه و هم‌چنین مولدهای پلاسمایی با کاربردهای کشاورزی به کشور هندوستان و فیلیپین می‌باشد.

چشم‌انداز این شرکت در وهله اول توسعه فناوری‌های حوزه فیزیک پلاسما در تمامی صنایع و همچنین صادرات این محصولات High Tech می‌باشد.

به سبب فعالیت‌های درخور توجه این شرکت دانش‌بنیان، رسانه «کانی‌مگ» به سراغ مهندس علیرضا زمانی، بنیان‌گذار این شرکت رفت و در گفت‌و‌گویی مجازی، به معرفی این کارآفرین و شرکت پرداخت. این مصاحبه را می‌توانید به‌طور کامل در صفحه اینستگرام «کانی‌مگ» مشاهده کنید.

بررسی تجربه‌های یک کارآفرین ایرانی می‌تواند چراغ راه سایرین در مسیر خود به سمت اهدافشان باشد.

چکیده مصاحبه:

در ابتدا مهندس علیرضا زمانی شرح کوتاهی از تحصیلات، مسیر شغلی و فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود ارائه دادند و همچنین به فعالیت‌هایی که در دوران دانشجویی خود داشتند به صورت مختصر پرداختند تا برای اکثر شرکت کنندگان که دانشجو بودند سودمند بوده باشد.

ایشان پرداختند که می‌خواهند با استفاده از دانش بومی و نیروهای متخصص و توانمند داخلی اقدام به تولید تجهیزات پیشرفته به منظور بهبود و ارتقای سطح صنایع مختلف از جمله حوزه معدن و صنایع معدنی نمایند تا علاوه بر افزایش بهره وری و ارتقای سطح فناوری در کشور، اقدام به اشتغال زایی و کارآفرینی در زمینه‌های نو نمایند.

فعالیت‌های این شرکت تماما دوستدار محیط‌زیست بوده و یکی از اهداف اصلی این شرکت برداشتن گامی در جهت صیانت از محیط‌زیست بوده و به همین دلیل این شرکت با شعار «زمین پاک، سلامتی به ارمغان می آورد» وارد عرصه فعالیت گشته است.

در این لایو آنلاین ۳۸ نفر شرکت کردند و ۲۲ نفر به طور مستمر حضور داشتند.