افزایش ۳.۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ
افزایش ۳.۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ

افزایش ۳.۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، طبق آمار ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۴۰۰، ۲۵ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۷۸ تن تولید محصول داشته‌اند که نسبت به ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن تولیدی در شش ماهه ابتدایی ۱۳۹۹ رشد ۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

از این میزان به ترتیب گل گهر هشت میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۷۱ تن، چادرملو شش میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۰۸ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه دو میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۷۶ تن، گهر زمین دو میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۸۱ تن، مرکزی یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۷۳ تن، توسعه فراگیر سناباد یک میلیون ۱۲۸ هزار و ۴۹۵ تن، اپال پارسیان سنگان یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۹۵ تن، صبانور ۶۱۰ هزار و ۲۸۶ تن، صنایع معدنی فولاد سنگان ۶۱۰ هزار و ۹۴۰ تن و جلال آباد ۲۳۶ هزار و ۶۵۳ تن کنسانتره آهن تولید کرده‌اند.

در مدت شش ماهه ابتدایی امسال شرکت‌های بزرگ مذکور هشت میلیون و ۱۹۱ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره به دیگر شرکت‌ها ارسال کرده که در مقایسه با میزان ارسالی در مدت مشابه سال گذشته کاهش هشت درصدی داشته است. از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال گذشته، هشت میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کنسانتره از شرکت‌های بزرگ با دیگر شرکت‌ها ارسال شده است.

همچنین شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۷۰۱ هزار و ۸۷۲ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کرده‌اند که نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته برابر ۶۴۱ هزار و ۱۲۸ تن، ۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال سنگ آهن دانه‌بندی نیز با ۶۶ درصد افزایش از ۸۵۷ هزار و ۶۸۲ تن در شش ماهه سال گذشته به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۱۳۲ تن در نیمه نخست امسال رسیده است.

افزایش ۲ درصدی تولید کنسانتره آهن در یکماهه شهریور 

همچنین میزان تولید کنسانتره آهن در شهریورماه به چهار میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۸ تن رسیده که نسبت به چهار میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۷۲ تن تولید در شهریور ماه ۱۳۹۹ حدود دو درصد افزایش یافته است.

میزان تولید و ارسال دانه‌بندی در شهریور ماه سال جاری به ترتیب ۱۵۸ هزار و ۵۴ تن (تولید) و ۲۶۵ هزار و ۶۲۹ تن (ارسال) ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید ۵۳ درصد و ارسال ۲۴۰ درصد افزایش یافته است. در مدت شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۰۳ هزار و ۴۳۰ تن تولید سنگ آهن دانه‌بندی و ۷۸ هزار و ۸۲ ارسال آن صورت گرفته بود.