کشف ۲۵۶ میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان
کشف ۲۵۶ میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان

به گزارش کانی مگ، به نقل از برنا، داوود شهرکی در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهارکرد: از سال ۱۳۹۷ تا کنون به میزان ۲۷ میلیون تن کانسنگ طلا و ۲۲۰ میلیون تن کانسنگ مس به ترتیب در شهرستان‌های تفتان و خاش کشف شده است. وی ادامه داد: بخش معدن سیستان و بلوچستان در جهت […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از برنا، داوود شهرکی در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهارکرد: از سال ۱۳۹۷ تا کنون به میزان ۲۷ میلیون تن کانسنگ طلا و ۲۲۰ میلیون تن کانسنگ مس به ترتیب در شهرستان‌های تفتان و خاش کشف شده است.

وی ادامه داد: بخش معدن سیستان و بلوچستان در جهت کمک به طرح‌های عمرانی سیستان و بلوچستان آمادگی کامل دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان از نظر ذخایر معدنی آنتیموان در رتبه اول کشور، منیزیت و تیتانیوم در رتبه دوم و از نظر ذخایر کانسنگ طلا در رتبه ششم کشور قرار دارد.

گفتنی است،وجود معادن نسبتاً غنی و متنوع و سهم بالای سیستان و بلوچستان در برخورداری از این معادن و امکان توسعه فعالیت‌های معدنی و قرار داشتن استان بر روی کمربندی فلزائی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد با ذخایر معدنی مانند کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیرتالک، منیزیت، گل سفید، فلدسپات، کائولن، سیلیس و سنگ‌های ساختمانی به ویژه گرانیت، وجود بیش از ۴۰۰ هزار تن گارنت با عیار ۴۰ درصد، ۱۰ میلیون تن آندالوزیت، ۵ میلیون تن فلدسپات، ۱۳۰ هزار تن سیلیس با عیار ۸.۹۹ درصد و ۴۳ هزار تن آنتیموان از جمله مهمترین این ظرفیت هاست.

از همین رو به عقیده کارشناسان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مستعد در زمینه سرمایه گذاری به ویژه در بخش معدن است، صدها معدن متنوع و رنگارنگ گنج‌های نهفته ای هستند که سرمایه گذاران را به خود می‌خوانند. معادنی که کانی‌های فلزی و غیرفلزی گرانبها چون طلا و سنگ‌های زینتی گوشه‌ای از این گنج‌های وجودی آن به حساب می آیند.