کانی بوم؛ حامی موج چهارمی شدن معادن
کانی بوم؛ حامی موج چهارمی شدن معادن

کانی بوم تلاش می‌کند با حمایت از طرح‌های نوآورانه موج چهارم را در حوزه معدن پیاده‌سازی کند.کانی بوم حامی موج چهارمی شدن معادن کشور است.

به گزارش کانی مگ، در این مراسم اردلان علیشاهی، مدیرعامل سازندگاه کانی بوم، ضمن تشکر از تمامی عوامل این رویداد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل استفاده از خلاقیت و نیروی تفکر، توسعه اقتصادی مبتنی بر علم و دانش و گسترش اختراعات و فناوری‌های برتر، از مهمترین مؤلفه‌ها در توسعه اقتصادی پایدار کشورها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس اقتصاد دانش بنیان در تمام کشورها نیروی انسانی است،اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر نیروی انسانی مستعد است. سازندگاه کانی بوم با همین نگاه و با این رویکرد در چهار ماه گذشته باعث اشتغال ۴۰ فناور نخبه کشور شده است.

وی افزود: موج چهارم اقتصاد عصر توسعه و تکامل یافته دانش اطلاعات است.هر روز شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ بیشتری با ایده‌های جدید متولد می‌شوند و مردم را برای گذر از اقتصاد سنتی آماده می‌کنند.بنابراین خواسته یا ناخواسته اقتصاد کشور به سمت موج چهارم انقلاب صنعتی حرکت کرده است.کانی بوم تلاش می‌کند با حمایت از طرح‌های نوآورانه موج چهارم را در حوزه معدن پیاده‌سازی کند.کانی بوم حامی موج چهارمی شدن معادن کشور است.

مدیرعامل سازندگاه کانی بوم با اشاره به اهداف طرح صدف، گفت:هدف از اجرای طرح توانمندسازی صدف، ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی به منظور کمک به نقش آفرینی آن‌ها در اکوسیستم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفه‌ای و شغلی بر اساس استعدادها و ویژگی‌های هر فرد در جهت تسهیل ورود ایشان به بازار کار (زیست بوم کسب وکار) است.

وی افزود:درواقع این طرح در نظر دارد به افراد کمک کند تا ابتدا به خودشناسی برسند و در ادامه با حضور در کارگاه های مختلف، مسیر درست شغلی را انتخاب و درنهایت بتوانند نقش آفرینی مؤثری در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: هدف دیگر طرح صدف آشنایی دانشجویان با زیست بوم نوآوری و کارآفرینی کشور است.

علیشاهی در ادامه با اشاره به ۵ بازیگر اصلی طرح صدف، عنوان کرد: دانشجویانی که تصمیم دارند وارد حوزه کار شوند اولین بازیگران این طرح هستند. پارک پردیس  به عنوان بازیگر دوم این طرح هدایت‌گر جریان نوآوری است.به همت پارک علم و فناوری پردیس بستری ایجاد شده تا دانشجویان در این زمینه رشد کنند.

وی ادامه داد:مربیان، گروه سوم بازیگران طرح صدف را تشکیل می‌دهند. این گروه می‌توانند به نوآوران کمک کنند تا ایده‌های خود را تبدیل به طرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازندگاه کانی بوم بازیگر چهارم این طرح است، اظهار داشت: هدف کانی بوم  از حضور در این طرح این است که بتوانیم مولد اشتغال پایدار باشیم. بازیگر پنجم این طرح دانشگاه شهید بهشتی است که با ایجاد یک افق روشن برای دانشجویان می‌تواند مسیر درستی برای آن‌ها ترسیم کند.  

مدیرعامل سازندگاه کانی بوم عنوان کرد: اگر جوانان مسیر شغلی خود را بشناسند.می‌توانیم هموارکننده راه دانشجویان در حوزه نوآوری و زیست بوم فناوری  برای ورود به بازار کار باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: سازندگاه کانی بوم در تلاش است زمینه ساز ورود افراد مستعد به بازار کار به واسطه ارتباط گسترده صنعتی که دارد، باشد. افراد مستعدی که از این طرح خارج می‌شوند به شرکت‌های صنعتی همکار معرفی خواهند شد. همچنین این افراد می‌توانند در استارت‌آپ‌های تحت حمایت سازندگاه کانی بوم هم فعالیت کنند.