صدور بیش از ۲ برابری بیمه‌نامه در صندوق بیمه معدن
صدور بیش از ۲ برابری بیمه‌نامه در صندوق بیمه معدن

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر ماه امسال، ارزش بیمه‌نامه‌های صادره این صندوق به ۹۵۵ میلیارد تومان رسید، در حالی که پارسال ۴۷۵ میلیارد تومان بیمه‌نامه صادر شده بود. با توجه به بیمه‌نامه‌های آماده صدور، پیش‌بینی می‌شود رقم کل در پایان امسال به مرز ۲هزار میلیارد […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر ماه امسال، ارزش بیمه‌نامه‌های صادره این صندوق به ۹۵۵ میلیارد تومان رسید، در حالی که پارسال ۴۷۵ میلیارد تومان بیمه‌نامه صادر شده بود.

با توجه به بیمه‌نامه‌های آماده صدور، پیش‌بینی می‌شود رقم کل در پایان امسال به مرز ۲هزار میلیارد تومان برسد. ارزش این بیمه‌نامه‌ها به یک‌هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان می‌رسد. در این میان بیشترین ارزش بیمه‌نامه مربوط به واحدهای فلوتاسیون، استخراج آهن و مس و پس از آن پیمانکاران استخراج است.

از سوی دیگر، روند سال‌های گذشته تاکنون به گونه‌ای بوده که شاهد کاهش مانده مطالبات در صندوق بودیم و در سال جاری مطالبات جدیدی اضافه نشده است.

برپایه این گزارش، در مدت هفت ماه امسال صندوق ۱۱ میلیارد تومان وصول مطالبات داشته که این رقم برابر با کل عملکرد وصول مطالبات سال ۹۹ بوده است.

سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، از دی ماه ۹۶ که روند افزایش سرمایه را طبق برنامه‌ای مدون آغاز کرد از ۱۱۰ میلیارد به ۱۴۲ میلیارد و سپس به ۵۰۰ میلیارد رسید. این صندوق در حال تسهیل شرایط و عملی کردن افزایش سرمایه یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، از شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو است و به‌منظور پوشش بیمه‌ای و تقویت جایگاه بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت دارد.