ذخیره‌ای از مواد معدنی به نام سد باطله/ کشور‌های خارجی مشتری سد باطله معادن ما هستند
ذخیره‌ای از مواد معدنی به نام سد باطله/ کشور‌های خارجی مشتری سد باطله معادن ما هستند

به گزارش کانی مگ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب پور مدیر سابق هیئت عامل ایمیدرو، درباره استفاده از سد باطله شرکت‌های معدنی و وضعیت فعلی کشور در این حوزه گفت: باطله معادن در کشورمان ذخایری غنی از مواد معدنی محتلف هستند. باطله‌ها می‌توانند منابع خوبی برای دستیابی به مواد معدنی باشند؛ اما بهره‌گیری […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب پور مدیر سابق هیئت عامل ایمیدرو، درباره استفاده از سد باطله شرکت‌های معدنی و وضعیت فعلی کشور در این حوزه گفت: باطله معادن در کشورمان ذخایری غنی از مواد معدنی محتلف هستند. باطله‌ها می‌توانند منابع خوبی برای دستیابی به مواد معدنی باشند؛ اما بهره‌گیری از آن‌ها تکنولوژی خاص خود را دارد.

او ادامه داد: برخی از شرکت روی فرآوری باطله‌ها شروع به کار کردند و خوشبختانه اخیرا شرایط کشور در این حوزه بهبود پیدا کرده است. برخی از شرکت‌های معدنی فعالیت نود را روی فرآوری باطله‌ها آغاز کرده‌اند و این موضوع را به عنوان یک اقدام ضروری شناخته‌اند. شرکت‌های بزرگ اهمیت این موضوع را متوجه شده‌اند و توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند.

غریب پور تصریح کرد: باطله‌هایی که در شرکت‌های بزرگ باقی می‌ماند ذخیره خوبی از انواع کانی‌های فلزی و غیر فلزی هستند. به عنوان مثال از باطله‌های سنگ آهن می‌توان میزان قابل قبولی آهن استخراج کرد و به همین دلیل است که بسیاری از کشور‌های خارجی علاقه‌مند به خرید این باطله‌ها شده‌اند. این که این باطله‌ها مشتری دارد به معنای آن است که این باطله‌ها ارزشمند هستند و باید به آن‌ها توجه کنیم.