ماده معدنی جدید در خراسان جنوبی ثبت ملی شد
ماده معدنی جدید در خراسان جنوبی ثبت ملی شد

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، عباس جرجانی، اظهار داشت: هشت ماده معدنی در خراسان جنوبی ثبت ملی شده است که این مواد معدنی با نام‌های زغال‌سنگ طبس ایران، سنگ منیزیت سربیشه، سنگ مرمر رنگی خراسان جنوبی و سنگ گرانیت گل پنبه‌ای نهبندان ثبت نشان جغرافیایی شده است. وی گفت: سنگ آندالوزیت نهبندان، […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، عباس جرجانی، اظهار داشت: هشت ماده معدنی در خراسان جنوبی ثبت ملی شده است که این مواد معدنی با نام‌های زغال‌سنگ طبس ایران، سنگ منیزیت سربیشه، سنگ مرمر رنگی خراسان جنوبی و سنگ گرانیت گل پنبه‌ای نهبندان ثبت نشان جغرافیایی شده است.

وی گفت: سنگ آندالوزیت نهبندان، سنگ گرانیت سبز خراسان جنوبی، بنتونیت خراسان جنوبی و سنگ بازالت منشوری طلایی سربیشه چهار ماده معدنی دیگر شاخص این استان است که به عنوان برند ملی ثبت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این سازمان در ادامه برای ثبت بین‌المللی این هشت ماده معدنی پیگیری‌های لازم را از طریق دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: همچنین در حال پیگیری برای ثبت چند ماده معدنی دیگر در سطح ملی هستیم که از جمله آنها فلورین، سنگ گارنت، سنگ عقیق شجر، سنگ قیمتی سه قلعه و پتاس طبس است.

براساس آخرین آمار رسمی از مجموع مواد معدنی شناخته شده در ایران، خراسان جنوبی با توجه به ساختار زمین‌شناسی از ذخایر غنی با تنوع ۵۰ نوع ماده معدنی برخوردار است.

این استان با دارا بودن ۶۹۸ معدن و ذخیره قطعی حدود هفت میلیارد تن و اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این بخش یکی از پنج استان معدنی کشور محسوب می‌شود.