معادن به سرمایه‌گذاران کارآفرین نیاز دارند
معادن به سرمایه‌گذاران کارآفرین نیاز دارند

به گزارش کانی مگ، محمد حسین روشنک عضو اتاق بازرگانی مشهد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کشورمان جایگاه اصلی و ویژه خود را پیدا نکرده است، گفت: مشکل اصلی معادن و اقتصاد کشور بی‌توجهی به سرمایه‌گذاران کارآفرین و تصمیم گیری  کند در مجموعه رده‌های مختلف اداری کشور است. وی با اشاره به اینکه یکی از […]

به گزارش کانی مگ، محمد حسین روشنک عضو اتاق بازرگانی مشهد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کشورمان جایگاه اصلی و ویژه خود را پیدا نکرده است، گفت: مشکل اصلی معادن و اقتصاد کشور بی‌توجهی به سرمایه‌گذاران کارآفرین و تصمیم گیری  کند در مجموعه رده‌های مختلف اداری کشور است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین صنایع کشور معدن است، عنوان کرد: معادن و مواد معدنی خام و فرآوری شده  دارای مزیت‌های صادراتی ویژه‌ای هستند. همان طور که اشاره شد کشورهای زیادی در می‌توانند به عنوان مقصد صادرانی محصولات معدنی باشند. چون به لحاظ کیفیت در رده‌های بالای جهان قرار دارند. همچنین این صنعت در بازار داخلی و در ساختار اقتصادی کشور نیز دارای ارزش های بالایی است.

محرومیت‌زدایی با توسعه معادن

وی افزود: با ورود سرمایه‌گذاران کارآفرین به بخش معدن می‌توان علاوه بر ایجاد مزیت‌های اقتصادی برای کشور، یک منطقه جغرافیایی را از محرومیت نجات داد و اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: بحران‌های اقتصادی متعددی دامن گیر کشور شده و ایستایی منفی بازارهای مختلف موجب شده  که معادن هم دچار مشکلات عدیده‌ای شوند. بی‌شک در حال حاضر تنها راه نجات معادن کشور حضور پررنگ‌تر محصولات معدنی در بازارهای جهانی و افزایش صادرات است. بازار داخلی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی تولیدات معادن باشد.

روشنک تصریح کرد: شورای عالی معادن با توجه به اختیاراتی که دارد می‌تواند از روند طولانی فعالیت و سرمایه‌گذاری در بخش معادن بکاهد؛ اما این موضوع با کندی و روندی غیر قابل قبول پیش می‌رود.

کارآفرینان منابع رشد اقتصادی کشورها هستند

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: کارآفرین کسی است که به جای اینکه نقش خودش را به عنوان یک کارمند در یک سازمان قبول کند، به دنبال آن است که کسب و کار خودش را راه‌اندازی کند و پذیرای ریسک‌ها و پاداش‌های احتمالی آینده می‌شود.

سرمایه‌گذاران کارآفرین همیشه منبع مهمی برای رشد اقتصادی یک کشور به حساب می‌آیند. زیرا با آینده‌نگری و پیش بینی نیازهای آینده باعث نوآوری در کالاها، خدمات و تولید ارزش افزوده می‌شوند.

سایه سنگین مشکل نقدینگی بر سر واحدهای معدنی

روشنک تاکید کرد: معادن و واحدهای معدنی موجود به دلیل ضعیف شدن و رکود حاکم بر بازار با مشکل نقدینگی مواجه هستند و نه تنها تولیدشان کاهش یافته بلکه توان تولید کیفی را هم ندارند. بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در معادن با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: الگوها و برنامه‌های متعددی برای صنایع کشور در نظر گرفته می‌شوند؛ اما باید گفت تمامی صنایع و معادن کشور نیاز به سرمایه‌گذاران کارآفرین دارند تا بتوانند رشد کنند.