مشکل کارگران معدن آسمینون منوجان پیگیری شد
مشکل کارگران معدن آسمینون منوجان پیگیری شد

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، منصور شکرالهی، افزود: شورای کارگری شرکت معادن فاریاب در بیانه‌ای پایان تحصن کارگران معدن آسمینون منوجان را اعلام کردند.  وی بیان کرد: مشکل کارگران معدن منوجان با ارتباط نماینده و حضور نمایندگان کارگری در نشست شورای تامین این شهرستان بحث و بررسی شد.   وی تصریح کرد: از […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، منصور شکرالهی، افزود: شورای کارگری شرکت معادن فاریاب در بیانه‌ای پایان تحصن کارگران معدن آسمینون منوجان را اعلام کردند. 

وی بیان کرد: مشکل کارگران معدن منوجان با ارتباط نماینده و حضور نمایندگان کارگری در نشست شورای تامین این شهرستان بحث و بررسی شد.  

وی تصریح کرد: از ابتدای تحصن پیگیر رفع مشکل کارگران بودم لذا در این زمینه رایزنی از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

نماینده مجلس با بیان اینکه ۱۶ بند از ۱۸ بند مصوبات کمیسیون کارگری اجرایی شده است، گفت: در زمینه اصلاح و بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل مدیران این شرکت متعهد شدند تا در اسرع وقت اقدام کنند.

شکرالهی از بازگشایی محور منوجان – بندرعباس پس از سه روز خبر داد و گفت: تردد در این مسیر جریان دارد.

سه روز قبل کارگران معدن آسمینون منوجان نسبت به اجرای طرح طبقه بندی شغلی اعتراض کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های منوجان، فاریاب، قلعه‌گنج، کهنوج و رودبارجنوب در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته از پیگیری مشکلات کارگران معدن منوجان از طریق مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

فرماندار منوجان نیز دیروز از پیگیری مشکلات کارگران معدن کرومیت آسمینون خبر داد و گفت: نماینده کارگران معترض به اجرای طرح طبقاتی مشاغل در نشست شورای تامین منوجان حضور یافته است.

معدن آسمینون منوجان به عنوان یکی از معادن مهم کرومیت کشور در شهرستان منوجان و در جنوبی ترین منطقه در استان کرمان قرار گرفته است.

معدن آسمینون جزو محدود معادن سنگ کرومیت کشور و از مهمترین ذخایر استراتژیک این فلز در خاورمیانه محسوب می‌شود و نقش مهمی در صنایع کشور به خصوص تولید فولاد ضد زنگ دارد.