معدن؛ فعالیتی با سرمایه‌گذاری بلندمدت
معدن؛ فعالیتی با سرمایه‌گذاری بلندمدت

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، امیراعلم طاهریون در نشست خبری، در راستای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در استان زنجان، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه‌ها به اهدافی که در راستای ارتقای اهداف معدنی است و توسعه سرمایه‌گذاری در […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، امیراعلم طاهریون در نشست خبری، در راستای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته در استان زنجان، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه‌ها به اهدافی که در راستای ارتقای اهداف معدنی است و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن دست یابیم.

وی افزود: بخش معدن جزو سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است و باید روی آن کار شود. همچنین مطالعات فرآوری و مواردی که باید برای استحصال ماده معدنی است، باید انجام شود. در فعالیت‌های معدنی نیاز است که کارهای آزمایشگاهی انجام شود و پس از آن می‌توانیم سرمایه‌گذاری سودآور داشته باشیم، بخش معدنی بر اساس اینکه شرکت‌های خصوصی دارای امتیاز هستند.

این مسئول با بیان اینکه ارگان‌های دولتی همراه نیستند، ادامه داد: به دلیل قوانینی که روی آن کار نشده، از فعالیت‌های معدنی و یا توسعه آن جلوگیری می‌شود و این به دلیل آن است که در تصویب قوانین از بدنه کارشناسی استفاده نمی‌شود و پس از تصویب نیز دوباره کار کارشناسی برای حل مشکلات انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان زنجان تصریح کرد: ذات کار معادن بر کند و کاو است ولی این بخش در حفظ و بازسازی محیط‌زیست نیز همکاری می‌کند. یک درصد حقوق دولتی معادن برای بازسازی منطقه باید هزینه شود که متاسفانه این تفاق نمی‌افتاد ولی پس از مدت‌ها مطالبه‌گری در این رابطه انجام می‌شود.

طاهریون با اشاره به ماده ۲۴ مکرر قانون معادن، یادآور شد: این قانون در راستای حل مشکلات معادن تصویب شده ولی در مرحله اجرا  سازمان منابع طبیعی علیه بهره‌برداران اقامه دعوی کرده و فرآیند کاری وارد پروسه اقدامات قضایی می‌شود. در بحث قانون منع قطع گون و گیاهان نادر نیز این مشکل وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود قبل تصوب قانونی، کار کارشناسی انجام شود، ابتدا عیوب و مشکلات احتمالی بررسی و سپس تصویب شود؛ چراکه پس از تصویب و در مرحله اجرا، عیب‌یابی و تکرار آن هیچ سودی نخواهد داشت.