معادن خلخال ظرفیت بالایی دارند
معادن خلخال ظرفیت بالایی دارند

به گزارش کانی مگ، به نقل از مهر، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل اهمیت معادن خلخال را خاطرنشان کرد و گفت: معادن این شهرستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که دنباله تقویت اقتصاد منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت معادن قراردادی با شرکت‌های بزرگ انعقاد کرده‌ایم تا کارخانه فرآوری معادن فلزی و آهن در خلخال راه‌اندازی […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از مهر، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل اهمیت معادن خلخال را خاطرنشان کرد و گفت: معادن این شهرستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که دنباله تقویت اقتصاد منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت معادن قراردادی با شرکت‌های بزرگ انعقاد کرده‌ایم تا کارخانه فرآوری معادن فلزی و آهن در خلخال راه‌اندازی شود.

وی در دیدار عمومی با مردم این شهرستان، اظهار کرد: اگر اقتصاد منطقه حل نشود مشکل اشتغال جوانان نیز حل نخواهد شد و بی شک مهاجرت معکوس زمانی در خلخال اتفاق خواهد افتاد که با راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در شهرستان باشیم.

وی رونق اقتصاد خلخال را مشروط به تقویت زیرساخت‌ها دانست و اضافه کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که به شدت نیازمند تقویت و پربارسازی بوده توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و راه است که راه کلور-درام از جمله پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار در منطقه است.

عاملی پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی در خلخال را ضروری عنوان و تصریح کرد: با فرآوری مواد معدنی پتانسیل‌دار در خلخال می‌توان جهش اقتصادی پایدار را در این شهرستان شاهد بود.

وی همچنین یادآور شد: ظرفیت گردشگری منطقه خلخال و جنوب استان اردبیل بسیار بالاست و باید توجه ویژه‌ای به توسعه اقتصاد به تناسب این محورها شود که با رونق این حوزه و ورود گردشگران به شهرها اقتصاد خانواده‌ها نیز دگرگون خواهد شد.

این مسئول تعیین تکلیف کارخانه سیمان خلخال را جز اولویت‌های پیگیری استانداری اردبیل عنوان کرد و افزود: توسعه گلخانه‌های موجود در این منطقه می‌تواند ارزش‌افزوده ایجاد کرده و سبب ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار باشد.

عاملی همچنین از پیگیری پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه خبر داد و گفت: پیگیر اجرای طرح‌های شستا هستیم چرا که این طرح‌ها باید در این شهرستان عملیاتی شود و به تمامی مسئولین استان توصیه کرده‌ام برای توسعه بخش‌های مختلف در شهرستان خلخال و دیگر شهرستان‌ها برنامه مدون عملیاتی داشته باشد.

به گفته وی شهرستان خلخال در حوزه‌های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است.