قرارداد کارگران مس سونگون در حال بازنگری است
قرارداد کارگران مس سونگون در حال بازنگری است

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا،حسین فتحی با اشاره به تجمع جمعی از کارگران ۲ شرکت پیمانکاری مجتمع معدنی مس سونگون برای اصلاح مجدد طرح طبقه بندی مشاغل و یکسان سازی حقوق شان با نیروهای رسمی، اظهار کرد: قرارداد این ها به صورت قانونی تنظیم شده، اما نیاز به بازنگری دارد که در حال انجام است. […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا،حسین فتحی با اشاره به تجمع جمعی از کارگران ۲ شرکت پیمانکاری مجتمع معدنی مس سونگون برای اصلاح مجدد طرح طبقه بندی مشاغل و یکسان سازی حقوق شان با نیروهای رسمی، اظهار کرد: قرارداد این ها به صورت قانونی تنظیم شده، اما نیاز به بازنگری دارد که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خواسته های کارگران براساس موازین قانونی پیگری می شود، افزود: هر کدام از خواسته های آنان براساس موازین قانونی باشد، بدون توقف تولید پیگیری می شود.

فتحی با تاکید بر اینکه هرگونه تجمع باعث اخلال در روند تولید و اشتغال و نیز سوءاستفاده بیگانگان می شود، گفت: ۳۹ پیمانکار در مجتمع مس سونگون فعالیت می کنند و خواسته کارگران را به طراح قرارداد داده ایم که در مرحله طبقه بندی است و بعد از آن به دنبال عقد قرارداد جدید هستیم.

جمعی از کارگران شرکت های پیمانکاری که با مس سونگون همکاری می کنند، در روزهای اخیر تجمع صنفی برگزار کردند.

در این تجمع کارگران مطالباتی همچون اصلاح مجدد طرح طبقه بندی مشاغل و یکسان سازی حقوق با نیروهای رسمی را مطرح کردند.

در این میان رسانه های ضد انقلاب با سوء استفاده از این تجمع صنفی و وارونه سازی حقایق به طرح ادعاهای کذب همچون نداشتن قرار داد کارگران این مجتمع پرداختند؛ همچنین رسانه های معاند با پخش یک فیلم تقطیع شده، مدعی شدند که یک جرثقیل بزرگ می خواست کارگران را زیر بگیرد.

بررسی صحبت های راننده جرثقیل و فیلم کامل این رویداد نشان می دهد که وقتی جرثقیل به سر پیچ  خیابان محل برگزاری تجمع صنفی کارگران مجتمع معدنی مس سونگون می رسد، در مواجهه با جمعیت، نمی تواند سرعت خود را کنترل کند اما خوشبختانه با هشدار به موقع به کارگران، آنها از مسیر جرثقیل کنار می روند و  هیچ کس آسیب نمی بیند.

مجتمع معدنی مس سونگون به عنوان دومین معدن مس بزرگ ایران و هفتمین معدن بزرگ جهان در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حوزه استحفاظی شهرستان ورزقان قرار دارد.