استخراج ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری
استخراج ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

به گزارش کانی مگ، به نقل از فارس، سجاد رستمی گفت: امسال تاکنون پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده که ارزش این تولیدات بیش از ۴۵۵میلیارد تومان است. رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: این مقدار مواد معدنی از ۱۲۱ معدن فعال با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال استان در شهرستان‌های […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از فارس، سجاد رستمی گفت: امسال تاکنون پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده که ارزش این تولیدات بیش از ۴۵۵میلیارد تومان است.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: این مقدار مواد معدنی از ۱۲۱ معدن فعال با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال استان در شهرستان‌های ۱۰ گانه استخراج شده است.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون استخراج مواد معدنی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رستمی عنوان کرد: سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز ، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی از مواد در حال استخراج از معادن استان است.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه درحال حاضر‌ هزار و ۶۲ نفر در معادن این استان فعالیت می‌کنند، افزود: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب‌آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و ساینده‌ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به ارسال بخشی از مواد معدنی برای فرآوری به دیگر مناطق کشور تصریح کرد: بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحد‌های فرآوری در این استان از جمله اولویت‌های سرمایه‌گذاری است.

رستمی همچنین به صدور دو پروانه بهره‌برداری جدید معدن در این استان اشاره کرد و افزود: در این مدت سه پروانه اکتشاف و دو گواهی کشف معدن صادر شده است.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون سه پهنه معدنی در استان تعریف شده که در حال تکمیل اطلاعات هستند و در این مناطق احتمال قابلیت معادن مس، روی، خاک نسوز، طلا و سرب وجود دارد.