سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن از معدن تنگ زاغ حاجی‌آباد استان هرمزگان تولید می‌شود
سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن از معدن تنگ زاغ حاجی‌آباد استان هرمزگان تولید می‌شود

به گزارش کانی مگ، به نقل از تسنیم، حاجی‌آباد یکی از شهرستان‌های مهم و استراتژیک استان هرمزگان است که در حوزه‌های مختلف همچون حمل و نقل و ترانزیت کالا، کشاورزی و حوزه معادن و صنعت ظرفیت و پتانسیل بسیاری برای تولید ثروت و اشتغال‌زایی دارد.سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن از معدن تنگ […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از تسنیم، حاجی‌آباد یکی از شهرستان‌های مهم و استراتژیک استان هرمزگان است که در حوزه‌های مختلف همچون حمل و نقل و ترانزیت کالا، کشاورزی و حوزه معادن و صنعت ظرفیت و پتانسیل بسیاری برای تولید ثروت و اشتغال‌زایی دارد.سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن از معدن تنگ زاغ حاجی‌آباد استان هرمزگان تولید می‌شود. 

یکی از ظرفیت‌های غنی این شهرستان شمالی استان هرمزگان، حوزه معادن است در حوزه معادن حاجی‌آباد یکی از قطب‌های اصلی ذخایر معدنی استان محسوب می‌شود و در آن معادنی همچون مس، آهن، کرومیت و منگنز با عیار بالا کشف شده است. 

در این شهرستان علاوه بر منطقه کوهشاه که معادنی سرشار از کرومیت در دل خود جای داده، معادن آهن نیز وجود دارد که با اجرای طرح‌های فرآوری سنگ آهن، این شهرستان می‌تواند خود را به عنوان یک شهر مهم در زنجیره تولید فولاد کشور معرفی کند. 

در همین راستا خلیل قاسمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح فرآوری سنگ آهن معدن تنگ زاغ حاجی‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با سرمایه گذاری قریب به ۱۸۰ میلیارد تومان ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره آهن در سال را دارد که با افتتاح آن زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی افزود: طرح فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد، آماده بهره‌برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان بیان داشت: جواز تاسیس طرح توسعه فرآوری سنگ‌آهن تنگ زاغ نیز صادر شده است که ظرفیت تولید در این جواز یک میلیون تن کنسانتره آهن در سال است.

دیگر ظرفیت مهم شهرستان حاجی‌آباد در حوزه صنعتی است، این شهرستان پتانسیل تبدیل شدن به یک شهرستان صنعتی را دارد و طرح‌هایی نیز در این زمینه انجام شده است، در همین راستا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در این شهرستان طرح‌های تولیدی صنعتی خوبی در حال اجرا است که یکی از آنها کارخانه تولید الکل است، کارخانه تولیدی هرمز الکل که در زمان شیوع بیماری کرونا، ظرف یک ماه احیا شد و زمینه اشتغال ۲۵ نفر به صورت مستقیم را فراهم کرد.

وی در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای مورد نیاز گفت: با توجه به درخواست این واحد صنعتی به ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، پس از تایید در کارگروه تسهیل به بانک عامل معرفی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان افزود: ظرفیت تولید این واحد صنعتی، سه هزار و ۶۰۰ تن الکل صنعتی و طبی در سال است.

قاسمی ضمن اشاره به محصولات تاریخ مصرف گذشته که جهت امحای در اختیار اموال تملیکی است بیان داشت: آبمیوه، شکرهای دامی، ذرت فاسد شده و از دیگر مواردی است که مورد نیاز این واحد صنعتی است که جهت تولید الکل در این کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و اموال تملیکی می‌تواند با دراختیار گذاشتن این اموال در زمینه تولید این واحد مثمرثمر باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از یک کارخانه سبد سازی نیز در حاجی‌آباد بازدید شد گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان و بدون استفاده از تسهیلات بانکی در مساحتی بیش از دو هزار مترمربع فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه اشتغال ۸ نفر به صورت مستقیم را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به نیاز واحدهای تولیدی کشاورزی به بسته‌بندی مناسب، دو طرح صنعتی جهت تولید کارتن مورد نیاز بسته بندی این محصولات صادر شده است.

قاسمی در اشاره به توسعه واحدهای صنعتی شهرستان حاجی‌آباد بیان داشت: بررسی مجتمع صنعتی شهدادی برای توسعه سرمایه گذاری صنعتی در این بخش در اولویت قرار گرفته است.