وجود ذخیره معدنی تا عمق ۱۰۰۰ متری در سیستان و بلوچستان
وجود ذخیره معدنی تا عمق ۱۰۰۰ متری در سیستان و بلوچستان

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، شهرکی، افزود: در سنوات گذشته اکتشاف معادن در استان محدود و دانش فنی اندک بود و در استخراج بعضی از مواد معدنی ناموفق بودیم؛ اما امروزه با وجود دانش و مهارت‌های لازم راه برای بهره برداری از ظرفیت‌ها باز شده که امیدواریم شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ از […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، شهرکی، افزود: در سنوات گذشته اکتشاف معادن در استان محدود و دانش فنی اندک بود و در استخراج بعضی از مواد معدنی ناموفق بودیم؛ اما امروزه با وجود دانش و مهارت‌های لازم راه برای بهره برداری از ظرفیت‌ها باز شده که امیدواریم شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ از این فرصت استفاده و ظرفیت‌های بالقوه منطقه را شکوفا کنند.در استان، تا عمق ۱۰۰۰ متری ذخیره معدنی وجود دارد.

وی بیان کرد: شرکت‌های مستقر در پارک علم فناوری استان ظرفیت لازم برای تامین دانش فنی بهره‌برداری از معادن را دارند که می‌توان از آن‌ها به خوبی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا عمق هزار متری زمین در این استان ذخیره معدنی وجود دارد که بهره‌برداری از آنها نیازمند نگاه ویژه‌ ملی است.

وی ادامه داد: امسال برای ۳۰۰میلیون تن سنگ معدنی سرمایه‌گذار جذب شده و بخش دیگر آن نیز به فراخوان سرمایه‌گذاری گذاشته شده که امیدواریم به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در حال حاضر چهار معدن طلا در استان وجود دارد که در سه معدن سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در حوزه آهن سیستان و بلوچستان کمتر کار شده در حالی که ذخایر زیادی وجود دارد اما در هیچ کدام اکتشاف کامل انجام نشده که می‌توانیم با حضور سرمایه‌گذاران زمینه اکتشاف را فراهم کنیم.

 شناخت مزیت‌های سرشار معدنی سیستان ‌و بلوچستان و هدایت سرمایه‌ها و منابع به سمت بهره‌برداری و فرآوری آن‌ها و در نتیجه افزایش ارزش افزوده و ایجاد توان رقابتی در بازارهای بین‌المللی از جمله مهمترین راههای رونق تولید و رسیدن به توسعه است.

به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه معادن و حرکت در جهت شکوفایی آن نیازمند زیر ساخت‌هایی است که دولت با برنامه‌ریزی منسجم، شناخت ظرفیت‌های هر منطقه و انجام کارهای کارشناسی و سخت در شرایط تحریم‌های بین‌المللی نقش مهمی در فراهم کردن این زیر ساخت‌ها داشته است.