تهاتر بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو
تهاتر بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، مطابق بند (د) تبصره هفت لایجه بودجه ۱۴۰۱، به دولت اجازه داده شده مطالبات پیش از سال ٩٧ سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو بابت مشارکت در تامین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات این دو سازمان و وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه بابت […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، مطابق بند (د) تبصره هفت لایجه بودجه ۱۴۰۱، به دولت اجازه داده شده مطالبات پیش از سال ٩٧ سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو بابت مشارکت در تامین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات این دو سازمان و وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه بابت سهم متعلق به آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط، مشروط به انجام تکالیف موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را با بدهی آنها بابت مالیات و سود سهام تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت جمعی- خرجی از طریق گردش خزانه تهاتر کند.

تهاتر بدهی‌ها با طلب‌ها پس از تایید سازمان حسابرسی، ‌ یکی از راه‌هایی است که توان مالی سازمان‌ها را برای انجام وظایف توسعه‌ای خود یاری می‌کند.

ایدرو و ایمیدرو مکلف به افتتاح حساب ریالی نزد بانک مرکزی شدند

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله دستگاه‌ها و شرکت‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام مانند شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مکلفند همه حساب‌های ریالی خود (درآمدی و هزینه‌ای) را فقط از طریق خزانه‌داری کل کشــور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند.

دستگاه‌های یادشــده موظفند همه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را فقط از طریق حساب‌های افتتاح‌شده نزد بانک مرکزی انجام دهند.

نگهداری هرگونه حساب توسط دستگاه‌های مذکور در بانکی غیر از بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

نهادهای عمومی غیردولتی در رابطه با آن بخش از منابع خود که از محل منابع عمومی یا کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، مشمول حکم این جزء می‌شوند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی  امروز (یکشنبه) با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.