فیچ: بخش معدن رونق پیدا کرد
فیچ: بخش معدن رونق پیدا کرد

به گزارش کانی مگ،موسسه فیچ در نیمه دسامبر گزارشی از برآورد تقاضا برای فلزات و محصولات معدنی در سال جاری میلادی ارائه کرد که در آن از بهبود تقاضا برای فلزات و محصولات معدنی خبر می‌دهد. در این گزارش برآورد شده محدودیت زنجیره تامین به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال آینده میلادی همچنان باقی […]

به گزارش کانی مگ،موسسه فیچ در نیمه دسامبر گزارشی از برآورد تقاضا برای فلزات و محصولات معدنی در سال جاری میلادی ارائه کرد که در آن از بهبود تقاضا برای فلزات و محصولات معدنی خبر می‌دهد. در این گزارش برآورد شده محدودیت زنجیره تامین به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال آینده میلادی همچنان باقی می‌ماند؛ اما با توجه به کاهش تدریجی محدودیت اعمالی از سوی اقتصادهای بزرگ و کاهش محرک‌های مالی انتظار می‌رود که اثرگذاری این ویروس بر اقتصاد جهانی به مراتب کمتر باشد.

در این گزارش برآورد شده که ذخایر مس در کمترین میزان تاریخی باقی بماند. مشکلات حمل و نقل کالا در سال آینده ادامه‌دا شود و این موضوعات از تثبیت نرخ مس در اوج حمایت کند.

حرکت دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های پاک از تقاضای بلند مدت برای مس حمایت می‌کند. موسسه CRU پیش‌بینی کرده که سهم انرژی‌های پاک از تقاضای جهانی برای مس از ۵ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۳۵ برسد.

همچنین فیچ برآورد کرده است که افت میزان تولید آلومینیوم به دلیل کسری برق در سال آینده میلادی نیز ادامه یابد. به‌علاوه عدم قطعیت از تامین برق در چین در بلند مدت باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری جدید در ظرفیت‌سازی برای آلومینیوم در چین رو به کاهش بگذارد، این موضوع به کاهش تولید آلومینیوم در بلند مدت منجر شده و تعادل این بازار را در بلند مدت محدود می‌کند. موسسه CRU برآورد می‌کند که میزان موجودی آلومینیوم در بزاراهای جهانی تا ۴۰ روز کاهش یابد.

در گزارش موسسه فیچ برآورد شده است که استرالیا و برزیل باید در سال‌ آینده بر میزان تولید سنگ آهن بیفزایند که این موضوع فشار کاهشی بر قیمت این محصول وارد می‌کند. در عین حال برآورد می‌شود که بازار سنگ‌آهن در سال آینده میلادی متعادل‌تر از امسال باشد. امادر سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ این بازار با مازاد عرضه روبرو می‌شود.

در این گزارش برآورد شده تعادل عرضه و تقاضای بازار زغال‌سنگ حرارتی در سال ۲۰۲۲ برقرار شود. به این ترتیب انتظار می‌رود که بهای زغال سنگ در سال جاری میلادی با رفع محدودیت‌های عرضه منطقی‌تر می‌شود.