تامین ماشین‌آلات معدنی کشور در دستور پیگیری وزارت صمت است
تامین ماشین‌آلات معدنی کشور در دستور پیگیری وزارت صمت است

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، رضا محتشمی پور در حاشیه بازدید از معدن رضوان هرمزگان با اشاره به پیگیری جهت رفع موانع پیش روی معادن افزود: محدودیت‌های ماشین‌آلات معدنی به تولید معادن کشور لطمه می‌زند که باید هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.  وی همچنین در خصوص معدن رضوان فین بندرعباس بیان داشت: […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، رضا محتشمی پور در حاشیه بازدید از معدن رضوان هرمزگان با اشاره به پیگیری جهت رفع موانع پیش روی معادن افزود: محدودیت‌های ماشین‌آلات معدنی به تولید معادن کشور لطمه می‌زند که باید هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود. 
 وی همچنین در خصوص معدن رضوان فین بندرعباس بیان داشت: پس از زلزله ۲۳ آبان ماه در هرمزگان، معدن رضوان و کارخانه کنسانتره این معدن با خسارت‌های زیادی مواجه شد که مشکلات عدیده‌ای برای این معدن و کارخانه به وجود آمد.
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه ضمن اشاره به فعالیت مجدد معدن و پیگیری رفع مشکلات به وجود آمده در کارخانه کنسانتره رضوان، اعلام کرد: پیش بینی جهت افتتاح این کارخانه در دهه فجر امسال در دستورکار قرار گرفته است.
محتشمی پور در پایان اظهار داشت: تمام تلاش برای جبران خسارت زلزله اخیر و پیگیری مسائل خرد موجود در معدن رضوان و مشکلات تامین ماشین‌آلات معدنی تمامی معادن و همچنین  راه‌اندازی کارخانه کنسانتره آهن در دستور کار وزارت قرار گرفته است که به طور قطع با راه‌اندازی این کارخانه فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت استان و کشور رقم خواهد خورد.

بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان مردادماه سال ۱۳۹۸ دردر فاصله ۷۰ کیلومتری  شمال بندرعباس به بهره برداری رسید.
 میزان سرمایه‌گذاری هزینه شده در معدن سنگ آهن رضوان افزون بر ۸۱۰ میلیارد ریال است که برای ۳۹ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
این معدن ۲۰ میلیون تن ذخیره قطعی دارد و سالیانه ۶ میلیون تن عملیات معدنی در آن انجام می‌شود که ۲ میلیون ماده معدنی از آن استخراج می‌شود.