گپ و گفت دوستانه شرکت‌های دانش بنیان معدنی در یک عصر پاییزی
گپ و گفت دوستانه شرکت‌های دانش بنیان معدنی در یک عصر پاییزی

به گزارش کانی مگ، بزرگداشت یک‌سالگی «معنا» با حضور تمامی اعضای این خانواده در سالن سلام برگزار شد. در این مراسم تمامی کسب‌ و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش بنیان معدنی خانواده بزرگ معنا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. در این مراسم استارت‌ آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان معدنی حمایت شده از سوی شرکت […]

به گزارش کانی مگ، بزرگداشت یک‌سالگی «معنا» با حضور تمامی اعضای این خانواده در سالن سلام برگزار شد. در این مراسم تمامی کسب‌ و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش بنیان معدنی خانواده بزرگ معنا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این مراسم استارت‌ آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان معدنی حمایت شده از سوی شرکت معنا (معدن، نوآوری، اندیشه) در یک فضای دوستانه و صمیمی از جدیدترین دستاوردها، ایده ها، نوآوری‌ها و اندیشه‌های خود برای روزهای آینده معدن و صنایع معدنی گفتگو کردند.

با توجه به نیازهای فناورانه معادن و صنایع معدنی و توانمندی‌های نوآوران و فناوران و با هدف تکمیل زنجیره ارزش معدنکاری شامل اکتشاف، استخراج و فرآوری با رویکرد نوآورانه، کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش تولید، بهبود ایمنی و تسهیل در فرآیند‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری، از فناوری‌های نوین در حوزه‌ی معدن استفاده می‌شود. تمامی اعضای خانواده معنا در این رویداد بر لزوم حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند در حوزه معدن و صنایع معدنی تاکید داشتند.

به همین دلیل، در حاشیه این مراسم با حضور مدیران شرکت معنا از اسکنر سه‌بعدی لیزری مبتنی بر ناوگان پهپادی تیم «پهپاد نشان» رونمایی شد.

با توجه به اینکه یکی از نمونه‌های به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال، استفاده‌ از پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور (پهپاد) است. مجموعه‌ی معنا با سرمایه‌گذاری در این حوزه، جزو پیشگامان استفاده از این فناوری در حوزه معدن است.

گفتگو پیرامون مشکلات و چالش‌های حوزه فناوری، ارایه جدیدترین دستاوردها، اشتراک‌گذاری تجربیات شرکت‌های دانش بنیان معدنی از مهمترین فعالیت‌های حاضران در این مراسم بود.