کارخانه نوآوری سمنان در بن‌بست منابع اعتباری
کارخانه نوآوری سمنان در بن‌بست منابع اعتباری

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، عباس گلرو در نشست با فعالان حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه سمنان اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مجلس، تقویت علم و فناوری است و جلسات و پیگیری‌های متعدادی در این خصوص انجام شده است . وی با بیان اینکه سمنان تنها مرکز استانی […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، عباس گلرو در نشست با فعالان حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه سمنان اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مجلس، تقویت علم و فناوری است و جلسات و پیگیری‌های متعدادی در این خصوص انجام شده است .

وی با بیان اینکه سمنان تنها مرکز استانی است که پارک علم و فناوری ندارد گفت: مبلغ مختصری برای تقویت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و شرکت‌های دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافت؛ اما باید در این زمینه کار اساسی و زیر ساختی انجام شود .

وی گفت: در سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری چند مصوبه داشتیم که مهمترین آن ایجاد کارخانه نوآوری بود که به بن بست‌های اعتبار مالی و اوراق و مسائل دیگر برخورد کرده است .

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس، ایجاد دو مرکز رشد برای شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه را از دیگر مصوبات برشمرد و افزود: شرکت‌ها و جوانان قدرتمند و نخبه‌ای در استان داریم که باید زمینه را برای ماندگاری آنان فراهم کرد .

گلرو با بیان اینکه سمنان رتبه پنجم کشوری را در بخش معدن دارد، اظهار کرد: بیشتر شرکت‌های دانش بنیان فعال در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در بخش معدن فعالیت می‌کنند و اگر این ظرفیت‌های معدنی و دانشگاهی با هم یکی شوند قدرت پیش روندگی و نبوغ موجود دو چندان خواهد شد .

وی به ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان اشاره کرد و گفت: این پارک نیز با همیاری و همدلی و همکاری مسئولان استان ایجاد شد .