توجه ویژه به شرکت‌های فناور و نوآور در ساختار جدید وزارت صنعت
توجه ویژه به شرکت‌های فناور و نوآور در ساختار جدید وزارت صنعت

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، «سیدرضا فاطمی امین» در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ناحیه نوآوری شریف، افزود: در فضاهای دانشگاهی کارها دوره عمر محدودی دارند؛ اما اکثر دستاوردهای دانش بنیان این حوزه قابلیت تجاری شدن دارند. وی تصریح کرد: مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان که در این نمایشگاه مورد بازدید قرار […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، «سیدرضا فاطمی امین» در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ناحیه نوآوری شریف، افزود: در فضاهای دانشگاهی کارها دوره عمر محدودی دارند؛ اما اکثر دستاوردهای دانش بنیان این حوزه قابلیت تجاری شدن دارند.

وی تصریح کرد: مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان که در این نمایشگاه مورد بازدید قرار گرفته و در حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صمت ادامه داد: بیشتر مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان در حوزه بازار است که این مسائل را نیز با رویکردهای جدیدی که داریم مورد توجه قرار خواهیم داد.

توسعه بازار و تسهیل فروش، لکوموتیو پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان

فاطمی امین با بیان اینکه توسعه بازار و تسهیل فروش بزرگترین کاری است که می‌توان برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام داد، گفت: این شرکت‌ها به لحاظ فنی و نوآوری کار را به خوبی جلو برده اند و گام بعدی یافتن بازار است تا لکوموتیوی برای توسعه این شرکت‌ها باشد.

رویکرد دانش بنیان در انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز امسال

وی همچنین بیان کرد: با رویکرد و ساختار جدیدی که در وزارت صنعت، معدن تجارت ایجاد شده است توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به عنوان نمونه در انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز امسال، شاخص های دانش بنیان بودن را لحاظ کرده و امسال برای اولین بار چندین شرکت دانش بنیان به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز انتخاب شدند.

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با فعالیت‌های دانش بنیان

فاطمی امین تاکید کرد: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با فعالیت‌های دانش بنیان می تواند تسهیل و ارتقا یابد.

وی با اشاره به تغییر ساختار در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تمامی دفاتر تخصصی یک گروه فناوری و نوآوری ایجاد شده است و در این راستا مدیرکل آن دفتر در حوزه فناوری و نوآوری مسئولیت دارد که باید ارتباط بین صنعت، معدن تجارت با آن شرکت دانش‌بنیان را برقرار کند.