همکاری کرمان و عمان در بخش معدن
همکاری کرمان و عمان در بخش معدن

به گزارش کانی مگ، به نقل از تسنیم، علی زینی‌وند، در همایش توسعه روابط تجاری استان کرمان با کشور عمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و الظاهر رئیس اتاق بازرگانی استان البریمی عمان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: کشور عمان یک کشور […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از تسنیم، علی زینی‌وند، در همایش توسعه روابط تجاری استان کرمان با کشور عمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و الظاهر رئیس اتاق بازرگانی استان البریمی عمان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: کشور عمان یک کشور دوست و برادر با علایق عمیق مشترک تاریخی با ایران است.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی حکومت‌ها تاثیری در علایق فرهنگی دو کشور نداشته و با پیروزی انقلاب اسلامی این علایق بیشتر هم شده است گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیری در استان کرمان وجود دارد که می‌تواند در توسعه روابط تجاری ایران و عمان موثر باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه معدن در دنیا حرف برای گفتن دارد افزود: کشاورزی استان کرمان بی‌نظیر است و در تمام فصول سال تولیدکننده محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه دانش معدنی استان کرمان از دهه ۷۰ میلادی شروع شده و توان بالایی در این حوزه دارد ادامه داد: آماده انتقال دانش و تجربیات به کشور عمان هستیم.

زینی‌وند با اشاره به اینکه زمینه همکاری‌های دو جانبه بین کشور عمان و استان کرمان در زمینه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری وجود دارد بیان کرد: این آمادگی وجود دارد کشاورزی قراردادی با عمان داشته باشیم و مبتنی بر صادرات فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه کیفیت محصولات کشاورزی در استان کرمان بالا است که امکان صادرات آنها وجود دارد گفت: در حوزه توریسم درمانی کرمان ظرفیت بالایی دارد و توانمندی پزشکی و بیمارستانی کرمان بسیار خوب است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان اتاق بازرگانی فعال و خوبی دارد و هر توافق اقتصادی با اتاق بازرگانی کرمان مورد تایید دولت است و از آن حمایت می‌کنیم افزود: این امکان را داریم که کالاهای مورد نیاز عمان را تولید کنیم و از هرگونه تبادل تجاری استقبال می‌کنیم.