قرارداد با هپکو یکی از الزامات شرکت‌های واردکننده ماشین‌آلات سنگین است
قرارداد با هپکو یکی از الزامات شرکت‌های واردکننده ماشین‌آلات سنگین است

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، رضا محتشمی پور، در حاشیه بازدید از کارخانه هپکو در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: هپکو به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی، از جمله واحدهای بزرگ صنعتی به شمار می‌رود و امروز کشور به توان صنعتی این مجموعه امیدوار است.وی ادامه داد: امروز به […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، رضا محتشمی پور، در حاشیه بازدید از کارخانه هپکو در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: هپکو به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی، از جمله واحدهای بزرگ صنعتی به شمار می‌رود و امروز کشور به توان صنعتی این مجموعه امیدوار است.
وی ادامه داد: امروز به حجم زیادی از ماشین آلات راهداری و معادن در کشور نیاز است که امید است با توان هپکو بتوان نیاز کشور را تامین کرد. 
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد با هپکو برای مدیریت واردات ماشین آلات سنگین راهسازی، معدنی و خروج ارز در دستور کار قرار دارد. 
محتشمی پور اضافه کرد: شبکه مدیریت واردات و صادرات ممکن است با خطاهایی همراه بوده و در مقاطعی واردات ماشین آلاتی که مجوز نداشته، انجام شده‌ باشد که با افزایش توان این شرکت می‌توان واردات را کاهش داد که این مهم اتکا به صنعت داخلی از جمله هپکو را بیشتر خواهد کرد. 
وی هدف از سفر به استان مرکزی را آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واحدهای صنعتی و معدنی از جمله هپکو عنوان کرد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در نشست تخصصی با فعالان معدنی و صنعتی نیز شرکت می‌کند.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.