نبود سفارش کار مهمترین چالش پیش روی هپکو است
نبود سفارش کار مهمترین چالش پیش روی هپکو است

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، علی‌اکبر کریمی، در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از هپکو افزود: شرکت هپکو سرمایه ارزشمندی برای صنعت کشور است که به دلیل برخی مشکلات در سال‌های گذشته با توقف روند تولید مواجه شد و با تلاش‌ و پیگیری‌ از سوی کارکنان، مسئولان ارشد و نمایندگان مجلس […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، علی‌اکبر کریمی، در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از هپکو افزود: شرکت هپکو سرمایه ارزشمندی برای صنعت کشور است که به دلیل برخی مشکلات در سال‌های گذشته با توقف روند تولید مواجه شد و با تلاش‌ و پیگیری‌ از سوی کارکنان، مسئولان ارشد و نمایندگان مجلس موجب شد تا شرکت مجدد به چرخه رونق تولید بازگردد. 
وی ادامه داد: با تلاشی که انجام شده هپکو روی ریل کار و اشتغال قرار گرفته و حرکت خود را به سمت جهش تولیدآغاز کرده است. 
کریمی تصریح کرد: هپکو در شرایطی حرکت و تولید خود را آغاز کرده که ثبت سفارش‌هایی داشته و انتظار است با جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات معدنی به ویژه مستعمل که باعث اتلاف سرمایه و منابع ارزی کشور می شود، از جهش تولید حمایت شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان سال جاری ۴۸۰ میلیون دلار واردات ماشین‌آلات انجام شده که اگر درصدی از این واردات به سمت هپکو هدایت شود، قطعا این شرکت به رونق تولید می‌رسد.

کریمی افزود: این شرکت در سال ۸۶ بیش از ۲ هزار دستگاه تولید داشته و امروز این ظرفیت عظیم وجود دارد که به هپکو به دوران رونق گذشته بازگردد.
وی اظهار داشت: در بخش معدن، توسعه معادن جز سیاست‌های کشور محسوب می‌شود و نیاز است هپکو علاوه بر ماشین آلات معدنی در دیگر حوزه‌ها از جمله ساخت قطعات صنایع نفت و گاز و جرثقیل سنگین بندری که رزومه خوبی هم دارد، وارد شود.

کریمی افزود: هپکو در مناقصه ساخت جرثقیل‌های بندری بندر چابهار ورود کرده و که مسئولان نیز با تمام قوا از این تلاش‌ها حمایت می‌کنند تا این واحد بزرگ خاورمیانه به دوران شکوفایی خود بازگردد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.