دستگاه قضایی بر عملیات احیای معادن راکد نظارت می‌کند
دستگاه قضایی بر عملیات احیای معادن راکد نظارت می‌کند

به گزارش کانی مگ، به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست تعیین تکلیف معدن ذغال سنگ عمارلو و سد دیورش رودبار اظهار داشت: معدن ذغال سنگ عمارلو در گذشته نقش مهمی در اقتصاد مردم منطقه و روستاهای اطراف داشته است.ستگاه قضایی بر عملیات احیای معادن راکد نظارت می‌کند. رئیس‌کل دادگستری استان […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست تعیین تکلیف معدن ذغال سنگ عمارلو و سد دیورش رودبار اظهار داشت: معدن ذغال سنگ عمارلو در گذشته نقش مهمی در اقتصاد مردم منطقه و روستاهای اطراف داشته است.ستگاه قضایی بر عملیات احیای معادن راکد نظارت می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این معدن، تجهیزات و دستگاه‌های آن از انفال بوده و همه باید از آن بهره ببرند و قابل تملیک و تملک نیست افزود: در این منطقه بنابر کارشناسی‌های صورت گرفته علاوه بر معدن ذغال سنگ، معادن دیگری نیز قابل استحصال است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت و دستگاه قضایی احیای این معدن و واگذاری آن به سرمایه‌گذار جدید است گفت: امکانات و دستگاه‌ها جزو لاینفک معدن بوده و باید در آن حفظ شود لذا اموال شرکت به هیچ عنوان تفکیک نشده و اجازه فروش نیز به آن داده نمی‌شود.

خلیلی ابراز داشت: سازمان صمت استان گیلان باید برنامه زمان‌بندی مشخصی را پس از توافق با سرمایه‌گذار جدید به دستگاه قضایی اعلام کند تا مجموعه دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی بر عملکرد و پیشرفت کار بهره‌بردار جدید نظارت داشته باشند‌.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: در جهت توسعه امور از شرکت جدید حمایت همه جانبه‌ای خواهیم داشت تا با لطف خداوند متعال این معدن در آینده‌ای نه چندان دور آغاز به‌کار کرده و مردم منطقه رودبار از احیای معدن منتفع شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این نشست ابراز داشت: تاکنون تنها نیمی از عملیات اجرایی ساخت سد دیورش رودبار که در راستای تأمین آب شرب مردم منطقه و همچنین آب اراضی زراعی از سال ۹۳ آغاز شده، ساخته شده است.

احمد آقایی با بیان اینکه پیمانکار سد دیورش به علت قطع درختان، تأمین مصالح و تأخیر صدور مجوز‌ها نتوانست به زمان‌بندی اعلام شده عمل کند گفت: از این رو شرکت آب منطقه‌ای موظف شد تأمین مصالح را با ظرفیت‌سنجی اطراف سد دیورش در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه سازمان صمت مکلف شد پس از انجام اقدام مذکور توسط آب منطقه‌ای در یک هفته مجوز برداشت شن و ماسه را صادر کند افزود: اداره منابع طبیعی نیز پس از کاشت درختان جایگزین و وصول مطالبات خسارت قطع درخت، مجوز منابع طبیعی را نیز صادر می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان تصریح کرد: پیمانکار سد نیز سد دیورش را در صورت رفع مشکلات مذکور تا اردیبهشت‌ماه سال آینده برای آب‌گیری و بهره‌گیری مردم منطقه  بهره‌برداری می‌کند.