صدور مجوز احداث معدن در حاشیه بزرگراه تهران- شمال به چه قیمت؟
صدور مجوز احداث معدن در حاشیه بزرگراه تهران- شمال به چه قیمت؟

به گزارش کانی مگ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران –نوشهر درباره مجوز صادر شده برای احداث معدن در حاشیه بزرگراه تهران- شمال، گفت: متقاضی ظاهرا حکم قضایی دارد و صنعت و معدن هم قبلا با این موضوع مخالفت کرده است. او گفت:فرد متقاضی اخیرا  نسبت به پروانه اکتشاف اقدام […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران –نوشهر درباره مجوز صادر شده برای احداث معدن در حاشیه بزرگراه تهران- شمال، گفت: متقاضی ظاهرا حکم قضایی دارد و صنعت و معدن هم قبلا با این موضوع مخالفت کرده است.

او گفت:فرد متقاضی اخیرا  نسبت به پروانه اکتشاف اقدام کرده که اعتراض مردمی را به دنبال داشته است.

سنگاری در پاسخ به این سوال که آیا از نگاه کارشناسان منابع طبیعی این منطقه ظرفیت فعالیت معدن جدید را دارد یا خیر، گفت:در این خصوص باید سازمان صمت نظر دهد، اما این محور قطب معدن شن وماسه است و قطعا مسائل زیست محیطی و مشکلاتی مانند سر وصدا و گرد و غبار برای مردم بوجود آورده است.

او گفت:در این هفته نامه‌ای را به سازمان صمت استان خواهیم فرستاد تا علت مخالفت و صدور پروانه اکتشاف برای متقاضی را جویا خواهیم شد و سپس در کارگروه نظارت اداره کل اعمال نظر خواهد شد. هنوز دلیل صدور مجوز احداث معدن در حاشیه بزرگراه تهران- شمال مشخص نیست.

سنگاری گفت:این عرصه جزو عرصه جنگلکاری است و حتما دفتر تخصصی جنگلکاری هم باید نظر دهد و سپس می‌توانیم اعمال نظر کنیم که این مکان جایگاهی برای صدور مجوز معدن است یا خیر که به متقاضی و مردم اعلام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران –نوشهر گفت:بعضا در سنوات گذشته پروانه اکتشاف معدن بدون مجوز منابع طبیعی صادر شده و سپس با پیگیری‌هایی که اداره کل منابع طبیعی انجام داده نسبت به لغو این مجوز‌ها اقدام شده است.