توقف فعالیت جدید معدنی در مرزن‌آباد
توقف فعالیت جدید معدنی در مرزن‌آباد

به گزارش کانی مگ، به نقل از فارس، طی سال‌های اخیر اجرای طرح‌های معدن در شهر مرزن‌آباد خسارت‌های قابل‌توجهی به مناظر طبیعی و طبیعت وارد کرده است. واگذاری بخشی از معادن در گذشته بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی موجب ایجاد خسارت‌هایی در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی شده است. معادن موجود موجب مخدوش شدن […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از فارس، طی سال‌های اخیر اجرای طرح‌های معدن در شهر مرزن‌آباد خسارت‌های قابل‌توجهی به مناظر طبیعی و طبیعت وارد کرده است.

واگذاری بخشی از معادن در گذشته بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی موجب ایجاد خسارت‌هایی در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی شده است. معادن موجود موجب مخدوش شدن چهره طبیعت شده‌اند و آسیب به کوه‌ها برای برداشت سنگ لاشه و تولید شن به‌وضوح در کنار جاده ها مشاهده می‌شود.

این در حالی است که مجوز اکتشاف جدید برای احداث یک معدن در ارتفاعات کوه حاشیه قطعه چهار آزادراه تهران ـ شمال به یک متقاضی واگذارشده است که این اقدام موجب ایجاد اعتراض مردم، دوستداران طبیعت و همچنین موجب مشکلات اجتماعی شده است.

خانم (الف د) بدون دریافت مجوز بهره‌برداری و همچین بدون توجه به اعتراضات مردم، دوستداران محیط زیست و برخی مسوولان در راه رسیدن به خواسته خود تلاش می‌کند و روز گذشته با تعداد افراد و یک دستگاه بیل مکانیکی اقدام به احداث  راه دسترسی به معدن در کوه حاشیه آزادراه ـ تهران شمال کرده است که با اقدام به موقع منابع طبیعی چالوس عملیات متوقف شد.

با مجوز اکتشاف اجازه بهره‌برداری داده نمی‌شود

هادی بزرگی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس طی گفت‌وگو با فارس ضمن بیان اینکه مجوز بهره‌برداری این معدن صادر نشده است، گفت: طبق بررسی‌ها، مدارک موجود و بازدید میدانی، در حال حاضر احداث جاده دسترسی تخلف بوده است.

وی ضمن بیان اینکه با دادگاه مرزن‌آباد هماهنگی لازم برای دستور قضایی انجام شد،افزود: بعد از اطلاع‌رسانی بلافاصله همکاران به منطقه اعزام شدند ولی افراد حاضر بدون توجه به تذکرات نیروهای منابع طبیعی به کار خود ادامه می دادند، بعد از صورتجلسه با رئیس دادگاه مرزن‌آباد هماهنگی لازم جهت دریافت دستور قضایی انجام شد.

بزرگی افزود: بعد از دریافت دستور قضایی بلافاصله با نیروهای کلانتری مرزن‌آباد برای توقف کار اقدام شد.