برنامه مدونی برای رفع مشکل پرداخت مطالبات کارگران کارخانه روی بندرعباس تدوین شود
برنامه مدونی برای رفع مشکل پرداخت مطالبات کارگران کارخانه روی بندرعباس تدوین شود

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، علی رئوفی درنشست کمیسیون کارگری هرمزگان که با محوریت حل مشکل پرداخت مطالبات و حقوق کارگران کارخانه روی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: این کارخانه از جمله بخش های صنعتی هرمزگان بوده و با توجه به اهمیت حفظ اشتغال و تولید این واحد صنعتی، مشکل تامین مواد […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، علی رئوفی درنشست کمیسیون کارگری هرمزگان که با محوریت حل مشکل پرداخت مطالبات و حقوق کارگران کارخانه روی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: این کارخانه از جمله بخش های صنعتی هرمزگان بوده و با توجه به اهمیت حفظ اشتغال و تولید این واحد صنعتی، مشکل تامین مواد اولیه آن باید هر چه سریعتر رفع شود.

وی بیان داشت:از ظرفیت های استانی و ملی برای رفع مشکلات کارخانه روی بندرعباس استفاده شود تا مشکلات پرداخت مطالبات پرسنل و چرخه تولید این واحد به حداقل ممکن برسد.

در هفته های اخیر کارگران شرکت روی بندرعباس در اعتراض به کاهش مدت قراردادهایشان و پرداخت نشدن حقوق و مطالباتشان ، دست به تجمع های اعتراضی زدند.

 درحالی که استاندار سابق هرمزگان شهریور ماه امسال وعده‌ی رفع مشکلات تامین مواد اولیه شرکت روی را داده بود، اما به گفته‌ی کارگران این مشکلات هنور حل نشده است.

استاندار هرمزگان سابق هرمزگان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اعلام کرده بود: مواد اولیه ۲ کارخانه روی بندرعباس و قشم پس از رفع مشکل هزینه از طریق معدن انگوران زنجان تامین می شود.

وی در نشست مذکور عنوان کرده بود: این ۲ واحد صنعتی از مدتها پیش مشکل تامین مواد اولیه داشتند که با پیگیری های فراوان از طریق سازمان ایمیدرو  سهمیه مواد اولیه افزایش یافت و زمینه اشتغال ۷۰۰نفر فراهم می شود.

کارخانه روی بندرعباس در منطقـه ویژه اقتصـادی خلیج فارس و در کنار مجتمع آلومینیوم المهـدی به مسـاحت ۱۲ هکـتار واقـع شده اسـت که از شمال و غرب به پالایشگاه نفت ، از جنوب و شرق به مجتمع آلومینیوم المهدی محصور می شود. بهره برداری از کارخانه تولید روی بندرعباس عملاً از آبانماه سال ۱۳۷۷ و با اولویت بخشی به صادرات محصول نهایی و حضور در بازارهای جهانی و ارز آوری بیشتر آغاز گردید.