برق صنایع فولادی تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران سهمیه‌ای شد
برق صنایع فولادی تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران سهمیه‌ای شد

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، اواسط مهرماه سال جاری بود که مصطفی رجبی مشهدی-سخنگوی صنعت برق کشور- ضمن اشاره به محدودیت تامین برق صنایع در زمستان امسال، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها امیدواریم شاهد قطعی برق در زمستان ۱۴۰۰ نباشیم. نیاز مصرف زمستان امسال در […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، اواسط مهرماه سال جاری بود که مصطفی رجبی مشهدی-سخنگوی صنعت برق کشور- ضمن اشاره به محدودیت تامین برق صنایع در زمستان امسال، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها امیدواریم شاهد قطعی برق در زمستان ۱۴۰۰ نباشیم. نیاز مصرف زمستان امسال در صنعت برق معادل ۴۳ هزار مگاوات برآورد می‌شود و با توجه به افزایش اوج بار، نیاز به گاز طبیعی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و در زمستان امسال نیروگاه‌های کشور با احتساب طرح‌های مدیریت مصرف به حداقل ۲۲۷ میلیون متر مکعب گاز در طول روز نیاز دارند.

وی اعلام کرده بود که محدودیتی برای برق صنایع در زمستان نداریم، اما اگر به مشکلی برخورد کنیم، این امکان وجود دارد که برق صنایع همانند تابستان با محدودیت مواجه شود.

حال روز گذشته، اداره برق منطقه‌ای تهران طی نامه‌ای به برخی از صنایع از محدودیت مصرف برق برخی کارخانه‌های فولادی تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران در برخی از ساعات فصل زمستان خبر داد.

در نامه مذکور خطاب به شرکت‌های نورد و تولید قطعات فولادی، شرکت فولاد سرسر صنعت، شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان، فولاد غرب آسیا و فولاد چدن بهمن آسیا، آمده است:

“بر اساس اعلام ستاد پیک بار کشور و نیز هماهنگی صورت گرفته فی‌مابین وزارت نیرو و وزارت صمت، مقرر شده است که مشترکان فولاد تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای تهران از روز ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی بر اساس جدول ذیل نسبت به رعایت سقف پیک بار مصرفی در طول ایام زمستان اقدام کنند.