انتظار کاهش زمان صدور مجوز در حوزه معدن، مطالبه‌ای به حق است
انتظار کاهش زمان صدور مجوز در حوزه معدن، مطالبه‌ای به حق است

محمدطلا مظلومی، نماینده بهبهان در خصوص انتظارات معدن‌داران از دولت سیزدهم، به کانی مگ، گفت: به طور کلی فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله معدن‌داران، مهمترین انتظارشان، تسریع در امور اداری است. یعنی وقتی کارهای اداری با سرعت به نسبت بالایی پیش می‌رود، آنگاه می‌توان برای اکتشاف، استخراج، فروش مواد معدنی و فرآوری آن‌ها برنامه‌ریزی […]

محمدطلا مظلومی، نماینده بهبهان در خصوص انتظارات معدن‌داران از دولت سیزدهم، به کانی مگ، گفت: به طور کلی فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله معدن‌داران، مهمترین انتظارشان، تسریع در امور اداری است. یعنی وقتی کارهای اداری با سرعت به نسبت بالایی پیش می‌رود، آنگاه می‌توان برای اکتشاف، استخراج، فروش مواد معدنی و فرآوری آن‌ها برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده داشت.انتظار کاهش زمان صدور مجوز در حوزه معدن، مطالبه‌ای به حق است.

وی افزود: اگر مسئولان تصمیم‌گیر کشور، تنها در صدور مجوز و کارهای اداری، زمان را کم و از طرفی، مانع جدید برای معدن‌داران ایجاد نکنند، درصد قابل ملاحظه‌ای پیشرفت رخ خواهد داد. همین مسائل کوچک، امروز به طور جدی تبدیل به مطالبه اصلی معدن‌داران شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: در سال جاری با توجه به اینکه سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است، کارهایی جهت رونق تولید صورت گرفت، یعنی تا حدی مطالعه و بررسی انجام شد که ببینند مشکلات اصلی و موانع موجود چیست تا با علم به چالش‌ها، اقدام به تصمیم‌گیری کنند. اما یادمان باشد، حتی اگر مشکلات شناخته شدند و قوانین جدیدی در راستای رفع آن‌ها وضع شدند، باز هم نظارت و حمایت دولت در ادامه کار ضروری است.

مظلومی اظهار داشت: چند روز پیش، جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و به طور خاص روی مشکلات معدن صحبت کردیم و ایشان قول دادند در دولت جدید، جهت رفع این چالش‌ها کار و برنامه‌ریزی شود. ایشان به ما گفتند به دنبال این هستند که هم در حوزه معدن، تمرکززدایی شود و هم زمان استعلام‌ها جهت ارائه مجوزها کاهش پیدا کند.

نماینده بهبهان افزود: جذب سرمایه‌گذار در حوزه معدن و ارائه مشوق‌ها از دیگر کارهایی است که لزوم آن بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید اساس برخی تصمیمات در حوزه معدن را به خود استان‌ها تفویض کرد و از سوی دیگر، با ارائه سامانه‌هایی در این بخش، رفت و آمد افراد را به حداقل رساند.  

جدیدترین و به روزترین اخبار معدن و صنایع معدنی را در کانی مگ بخوانید.