رعایت ملاحظات محیط زیستی در بهره‌برداری معادن گلستان ضروری است
رعایت ملاحظات محیط زیستی در بهره‌برداری معادن گلستان ضروری است

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، علی محمد زنگانه، در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان در سالن جلسات استانداری افزود: بخش خصوصی باید ضمن بهره برداری از معادن و ظرفیت های معدنی مراقبت از محیط زیست و ممانعت از تخریب منابع طبیعی را مورد توجه قرار دهد. وی اظهارداشت : بیش […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، علی محمد زنگانه، در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان در سالن جلسات استانداری افزود: بخش خصوصی باید ضمن بهره برداری از معادن و ظرفیت های معدنی مراقبت از محیط زیست و ممانعت از تخریب منابع طبیعی را مورد توجه قرار دهد.

وی اظهارداشت : بیش از ۵۱ درصد معادن استان را معادن ید با ۱۶ محدوده معدنی تشکیل می دهند.

استان گلستان از ۱۱ ماده معدنی در بخش های ید، زغال سنگ، صدف کوهی، سنگ لاشه ، مخلوط کوهی، شن و ماسه، خاک رس، سیلیس، سنگ آهک و سنگ لاشه برخوردار است و هم اکنون ۶۱ معدن دارای پروانه بهره برداری در مناطق مختلف استان مستقر هستند.

در زمان حاضر ۳۵ معدن فعال هستند که بیشترین حوزه مربوط به زغال سنگ با ۱۱ معدن، صدف کوهی ۹ معدن ، سنگ آهک سه معدن و ید ۲ معدن بیشترین فعالیت ها را دارا هستند.

کل ذخایر معدنی استان که برای آنها پروانه بهره برداری صادر شد حدود ۳۰۰ میلون تن انواع مواد معدنی است که بیشترین حجم آن به زغال سنگ مربوط است.

اکنون هزار و ۷۸۰ نفر در حوزه معدن استان فعال هستند که از حیث ایجاد اشتغال در بخش معدن رتبه ۲۴ کشور به گلستان اختصاص دارد.