زخم‌ معادن بر زیرساخت‌های خدابنده
زخم‌ معادن بر زیرساخت‌های خدابنده

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، مجید اوصانلو، با بیان اینکه شهرستان خدابنده در حوزه‌های مختلف مشکلات زیادی دارد، اظهار کرد: مشکلی که طی چند سال اخیر در این شهرستان نمود داشته، برداشت اشتباه از مفهوم توسعه در این شهرستان بوده است. وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر با رشد قارچ‌گونه […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، مجید اوصانلو، با بیان اینکه شهرستان خدابنده در حوزه‌های مختلف مشکلات زیادی دارد، اظهار کرد: مشکلی که طی چند سال اخیر در این شهرستان نمود داشته، برداشت اشتباه از مفهوم توسعه در این شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر با رشد قارچ‌گونه معادن در شهرستان خدابنده مواجه هستیم، ادامه داد: بعضی از این نهادها بدون لحاظ پیوست‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اقدام به صدور پروانه در این زمینه کردند. از طرفی برخی از مشاغل که به هیچ‌وجه نباید از آن حمایت می‌شد، در این شهرستان رونق پیدا کرده و به صورت انفجاری گسترش یافت.

این مسئول با یادآوری اینکه بحث معدن در شهرستان خدابنده طی چهار سال گذشته خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به زیرساخت‌های این منطقه وارد کرده است، متذکر شد: متاسفانه راه‌های دسترسی این شهرستان از بین رفته که دلیل اصلی این امر نیز تردد خودروهای سنگین برای حمل مواد معدنی از راه‌های مواصلاتی این شهرستان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان خدابنده با یادآوری اینکه چند معدن در حال بهره‌برداری در این شهرستان است که اکثر آن‌ها نیز قوانین را رعایت نمی‌کنند، بیان کرد: شهری مثل کرسف که روزانه بیش از ۴۰۰ مورد تردد کامیون سنگین با تناژ بالای مواد معدنی از خیابان اصلی آن انجام می‌شود، بی‌تردید قادر به توسعه نخواهد بود و هر زیرساختی با این شرایط از بین خواهد رفت که بیشترین معدن نیز در این منطقه سنگ لاشه بوده و ارزش چندانی ندارد و حتی جداول خیابان‌ها نیز در کمتر از یک ماه به واسطه این ترددها از بین رفته است.

وی با یادآوری اینکه دو چشمه در این شهرستان داریم که رگ حیات کرسف و سهرورد است، خاطرنشان کرد: جلوی هر کدام از این چشمه‌ها در حدود ۸۰۰ هکتار جنگل و باغات است که متاسفانه در فاصله کمتر از یک کیلومتری این چشمه‌ها ثبت معدن داریم و این معادن قرار است با انفجار مواد از آن استخراج شود.