نگرانی مردم از گرانی باعث خرید دلار و روند صعودی ارز شد
نگرانی مردم از گرانی باعث خرید دلار و روند صعودی ارز شد

شاید بدبینانه‌ترین حامی سیدابراهیم رئیسی هم تصور نمی‌کرد اگر او رییس‌جمهور شود، قیمت دلار به بالای ۳۰ هزار تومان برسد. حال چند روزی است که قیمت دلار به زیر ۳۰ هزار تومان رسیده است، اما همچنان نگرانی در بین مردم کم نشده، زیرا افزایش مداوم قیمت دلار تنها یک پیام روشن دارد «نشانه رفتن سفره‌های […]

شاید بدبینانه‌ترین حامی سیدابراهیم رئیسی هم تصور نمی‌کرد اگر او رییس‌جمهور شود، قیمت دلار به بالای ۳۰ هزار تومان برسد.

حال چند روزی است که قیمت دلار به زیر ۳۰ هزار تومان رسیده است، اما همچنان نگرانی در بین مردم کم نشده، زیرا افزایش مداوم قیمت دلار تنها یک پیام روشن دارد «نشانه رفتن سفره‌های مردم».

در همین رابطه، بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نشان تجارت گفت: برای کنترل قیمت دلار و بالابردن ارزش پول ملی، پارامتر‌های مختلفی دخیل هستند. یکی از مواردی که دولت چند هفته پیش دنبال کرد این بود که از مبلغ قابل توجهی ارز که ماه گذشته از عراق آورده بود، روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار روانه بازار کند تا اوضاع سامان پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای با احساس نگرانی از اینکه ممکن است افراد حاشیه بازار برای سرمایه‌گذاری‌ها خطری ایجاد کنند، ترسیدند و وارد صحنه شدند و روی به خرید دلار آوردند. همین امر، وضع را بدتر کرد، زیرا شاهد بالارفتن فاصله بین عرضه و تقاضا شدیم.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی در آینده می‌افتد، چون بحث مذاکرات هم تاثیرگذار است.

محبی یادآور شد: اگر به همه پارامتر‌ها عمل شود و قسمتی از طلب‌های ارزی ایران وارد کشور شود، مشکلات تا حد قابل ملاحظه‌ای حل خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: هرچند تلاش دولت سیزدهم بر شرطی‌نبودن اقتصاد است، اما تا رسیدن به این مهم، فاصله داریم. پس، نتیجه مذاکرات مهم است. در حال حاضر، عقب‌نشینی طرف مقابل ایران در مذاکرات، سانتی‌متری است، اما شرایط به گونه‌ای است که آن‌ها محکوم به این عقب‌نشینی هستند و باید حق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

منبع: نشان تجارت