صنایع بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حمایت کنند
صنایع بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حمایت کنند

به گزارش کانی مگ، الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با شبکه ایمینو اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی از شرکت های دانش بنیان حمایت می‌شود و در همین راستا منابع مالی از سوی بانک ها نیز برای این دسته از شرکت های نوآور در نظر گرفته شده است. او افزود: به دورانی رسیده‌ایم که دیگر فعالیت مجزای شرکت‌های […]

به گزارش کانی مگ، الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با شبکه ایمینو اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی از شرکت های دانش بنیان حمایت می‌شود و در همین راستا منابع مالی از سوی بانک ها نیز برای این دسته از شرکت های نوآور در نظر گرفته شده است.

او افزود: به دورانی رسیده‌ایم که دیگر فعالیت مجزای شرکت‌های دانش بنیان معنا ندارد و این شرکت‌ها و طرح‌های نوآورانه باید در تمامی صنایع و شرکت‌های وابسته برای چالش‍های موجود راه حل ارائه دهند چرا که بخش سنتی صنعت باید با دانش روز همگام شود و روش‌های قدیمی در صنایع بالادستی و صنایع پایین دستی اصلاح شود.

دهقانی با تاکید بر اینکه دانش بنیان‍ها باید در ساختار صنایع جای گیرند، اظهار کرد: امروزه نقش شرکت‌های دانش بنیان ایجاد تحول در صنایع است، بنابراین باید امکانات و زیرساخت‍ها در اختیار شرکت‍های دانش بنیان باشد تا با استفاده از منابع مالی و نیروهای به روز و تحصیل کرده و بهره گیری از دانش فنی روز دنیا صنایع کشور را متحول کنند.

رئیس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در چندین دوره مجلس از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده ام، تصریح کرد: همواره از متخصصین شرکت های دانش بنیان حمایت هایی از سوی مجلس انجام شده و حتی دولت با ایجاد معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به دنبال آن است تا این حمایت‌ها را عملیاتی کند.

دهقانی درپایان خاطرنشان کرد: بهترین روش برای تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آن است که ایده‍های آنها در درون صنایع و کارخانه ها به کار گرفته شود در غیر این صورت داشتن ایده بدون زمینه برای پرورش آن به رغم حمایت مالی سودی برای کشور نخواهد داشت.