افزایش ۲۳ درصدی تولید گندله شرکت های بزرگ
افزایش ۲۳ درصدی تولید گندله شرکت های بزرگ

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایمیدرو، ۹ شرکت بزرگ کشور از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۲۸ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۵۶ تن گندله سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۲۲ تن بود. از این میان، شرکت های «گل گهر»، ۹ […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایمیدرو، ۹ شرکت بزرگ کشور از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۲۸ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۵۶ تن گندله سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۴۲۲ تن بود.

از این میان، شرکت های «گل گهر»، ۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۱۰ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۴ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۸۰ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۳ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۳۱ تن، «چادرملو» ۲ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۶۳ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۹۵ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۰۲ تن، «مرکزی» ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۹۵ تن، «صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد» ۹۳۹ هزار و ۳۰۲ تن و «صبانور» ۳۱۶ هزار و ۵۷۷ تن تولید کردند.

رشد ۱۰ درصدی ارسال

همچنین، شرکت های بزرگ معدنی طی ۹ ماهه امسال، ۱۳ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۶۷ تن گندله به شرکت ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۱۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۹۰ تن)، ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

افزایش تولید و ارسال آذر

این شرکت ها در ماه آذر ۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۴۶۴ تن گندله «تولید» و یک میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۷۵ تن محصول «ارسال» کردند که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۵۰۵ تن «تولید» و یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۱۲۶ تن «ارسال»)، به ترتیب حاکی از رشد ۱۷ و ۱۴ درصدی است.