خراسان جنوبی به یکی از قطب‌های تولید طلا در کشور تبدیل می‌شود
خراسان جنوبی به یکی از قطب‌های تولید طلا در کشور تبدیل می‌شود

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، امیر طاهرزاده، با بیان اینکه مزایده محدوده طلای خونیک برگزار و سرمایه گذار آن مشخص شد، گفت: این طرح، ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰کیلوگرم طلا را دارد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه معدن طلای خونیک ۱۸ کیلومتر وسعت دارد و در شهرستان خوسف واقع شده افزود: […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، امیر طاهرزاده، با بیان اینکه مزایده محدوده طلای خونیک برگزار و سرمایه گذار آن مشخص شد، گفت: این طرح، ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰کیلوگرم طلا را دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه معدن طلای خونیک ۱۸ کیلومتر وسعت دارد و در شهرستان خوسف واقع شده افزود: ذخیره این معدن ۵۰۸ هزار تُن است و استخراج اسمی آن سالانه ۵۰ هزار تُن کانسنگ طلاست.

وی با بیان اینکه با این روند، خراسان جنوبی می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید طلا در کشور تبدیل شود، افزود: پیش بینی شده تا پایان سال آینده، سه حدوده فلزی در استان خراسان جنوبی شناسایی شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران یادآور شد: در جوار معدن هیرد، تا پایان سال آینده، ۳۰ هزار متر حفاری توسط این شرکت صورت می‌گیرد که ۴۰ درصد آن در نیمه دوم امسال و سال آینده انجام می‌شود.