۶۲ درصد از واحد‌های راکد صنعتی قابلیت احیا دارند
۶۲ درصد از واحد‌های راکد صنعتی قابلیت احیا دارند

به گزارش کانی مگ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رسولیان معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، گفت: همچنین درحال حاضر بسیاری از واحد‌های صنعتی نیز با ظرفیتی کمتر از توان واقعی خود مشغول فعالیت هستند. رسولیان گفت: یک […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رسولیان معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، گفت: همچنین درحال حاضر بسیاری از واحد‌های صنعتی نیز با ظرفیتی کمتر از توان واقعی خود مشغول فعالیت هستند.

رسولیان گفت: یک هزار و ۳۴۰ واحد صنعتی کشور نیز به دلیل احکام قضایی از مدار تولید و اشتغال خارج شده‌است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمام فرآیند‌های واگذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال الکترونیکی شدن است، گفت: باید دخالت مخرب بخش‌های دولتی، سیاست‌گذار و تصدی‌گر از فعالیت و توان رقابتی بخش خصوصی حذف شود.

رسولیان با تاکید بر اینکه مصوبات استانی ستاد تسهیل لازم الاجراست، گفت: تفویض اختیار، افزایش تسهیلات، افزایش سهم بانک‌های خصوصی در تولید و اشتغال و مشکل حل وفصل دادرسی واحد‌های صنعتی کشور باید برطرف شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تقاضای صنعتی شدن درقم مطلوب است و این استان هرسال بیش از گذشته در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند.

رسولیان گفت: راه اندازی سامانه ۱۲۴ و سامانه پاسخگویی برای شنیدن و بررسی مستقیم مشکلات بخش خصوصی نشان از رویکرد وزارت صمت برای حل معضلات موجود است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: سامانه ۱۲۴ که در تمام حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت پاسخگو است امروز در استان قم راه اندازی می‌شود.

رسولیان گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری درقم بالاست و طبق برنامه ریزی انجام شده بیش از یکهزار هکتار امسال به اراضی صنعتی استان اضافه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حل مشکلات زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی قم در سالجاری ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.