شکوفایی در حوزه معدن نیازمند حضور شرکت‌های دانش بنیان است
شکوفایی در حوزه معدن نیازمند حضور شرکت‌های دانش بنیان است

محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار کانی مگ، در خصوص اینکه نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن چقدر می‌تواند مثمرثمر باشد، گفت: بعید می‌دانم فردی باشد که بخواهد نقش شرکت‌های دانش بنیان را نفی کند. وی افزود: ما در جنگ سخت و ظالمانه اقتصادی قرار گرفته‌ایم و […]

محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار کانی مگ، در خصوص اینکه نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن چقدر می‌تواند مثمرثمر باشد، گفت: بعید می‌دانم فردی باشد که بخواهد نقش شرکت‌های دانش بنیان را نفی کند.

وی افزود: ما در جنگ سخت و ظالمانه اقتصادی قرار گرفته‌ایم و همه می‌دانیم که خودمان باید دل‌مان برای مردم و کشور بسوزد. در طول تاریخ به وضوح می‌بینیم، کشورهایی که به سمت تولید علم رفتند و سپس آن دانش‌ها را در کار مورد استفاده قرار دادند، کشورشان زودتر به خودکفایی رسید و تهدیدهای بین‌المللی خیلی روند رو به صعود میهن‌شان را با چالش روبرو نکرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها بر به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف تاکید داشتند و اگر می‌خواهیم اثر تحریم‌ها و فشارهای بی‌رحمانه بین‌المللی را کم کنیم، حتماً باید در حوزه تولید علم، بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

مظلومی با اشاره به اینکه ایران سرزمینی پرمعدن با تنوع گوناگون است، گفت: ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور، یعنی هم پیشرفت اقتصادی و هم پیشرفت اجتماعی. حال با وجود معادنی با ظرفیت بالا در کشور که هرکدام‌شان می‌توانند برای کشور شغل و درآمد ایجاد کنند، فرصت‌سوزی، گناهی نابخشودنی است. امروز اگر پای صحبت شرکت‌های دانش بنیان بنشینیم می‌بینیم که اگر کمی به آن‌ها میدان و امکانات داده شود، آمادگی تحول در حوزه اقتصاد از جمله معدن را دارند.

این نماینده استان خوزستان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت معادن یک راه برای جایگزینی عدم‌فروش نفت است. سال‌ها شعار عدم‌وابستگی به نفت را در بودجه داده‌ایم، اما هنوز گرفتار درآمدهای نفتی هستیم. اراده دولت و مجلس بر بها دادن به حوزه معدن است و از این‌رو در لایحه بودجه ۱۴۰۱، این موضوع ویژه‌تر از گذشته دیده شده است. امیدوارم مسیری در آینده دنبال شود که روز به روز شاهد شکوفایی در حوزه بهره‌برداری از معادن باشیم که قطعاً این کار با کمک نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.