مسایل کارگری استان کرمان پیچیده است
مسایل کارگری استان کرمان پیچیده است

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، علی زینی‌وند در دیدار با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، گفت: مسائل کارگری کرمان بسیار پیچیده است و کمترین اظهار نظر نسنجیده‌ای در حوزه کارگری در این استان کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی به تبیین وضعیت معادن فعال خصوصی و دولتی پرداخت و در ادامه […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، علی زینی‌وند در دیدار با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، گفت: مسائل کارگری کرمان بسیار پیچیده است و کمترین اظهار نظر نسنجیده‌ای در حوزه کارگری در این استان کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به تبیین وضعیت معادن فعال خصوصی و دولتی پرداخت و در ادامه با تشریح مسایل کارگری ادامه داد: زغال‌ سنگ پیچیده ترین مسایل را دارد و در دوره گذشته توقعات کارگران بالا رفته است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که مسائل کارگری استان حل نشده است و در ادامه با یادآوری رفتن خود به عمق حدود ۵۰۰ متری معدن ذغالسنگ اظهار کرد: واقعا شرایط کار برای کارگرانی که در عمق زمین کار می کنند سخت است لذا باید خلاء بیمه ای، تبعیض ها و … کارگران این حوزه را حل و فصل کنید ضمن آنکه سالم سازی در دستور کار قرار دهید.

وی تاکید کرد: توقع دولت از معادن زغال سنگ فقط در حد حفظ اشتغال آن‌ها باشد و دیگر به دنبال دریافت حقوق دولتی، درآمد و سود از این معادن نباشد.

زینی وند در ادامه با تبیین مسایل معدن اسفندقه پیشنهاد کرد: یک کارخانه فروکرم در کنار این معدن احداث کنید و به صورت ویژه به این معدن توجه کنید.

حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور نیز در این دیدار گفت: ذغالسنگ یک برندی برای شهر کرمان است و به دنبال تحول اساسی در این حوزه هستیم.

وی تاکید کرد: از روش های همچون استفاده از شرکت های دانش بنیان، مدیریت کارگری و اصلاح ساختار شرکت، تحول اساسی در شرکت زغال سنگ ایجاد خواهیم کرد.

صندوق بازنشستگی فولاد کشور انجام کار خوب را سرلوحه کار خود دانست و بیان کرد: به دنبال توسعه و پیشرفت مجموعه زغال سنگ هستیم و معادن زغال سنگ را به سمت سوددهی سوق می دهیم و برای تحقق این امر نیاز به همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی داریم.