وصول حقوق دولتی معادن استان مرکزی امسال ۵۰ درصد افزایش یافت
وصول حقوق دولتی معادن استان مرکزی امسال ۵۰ درصد افزایش یافت

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، «سعید جعفری کرهرودی»، افزود: یک‌ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان مرکزی تا پایان آذرماه امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک‌هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال، ۵۰ درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: ۲۲ پروانه […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، «سعید جعفری کرهرودی»، افزود: یک‌ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان مرکزی تا پایان آذرماه امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک‌هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال، ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۲۲ پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی ۱۱ هزار و ۱۴۰ تن و ۶۲۴ هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۳۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که طی این فرآیند، ۱۱۹ فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

جعفری کرهرودی با بیان اینکه ۱۲ پروانه اکتشاف و ۱۴ گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اضافه کرد: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت این سازمان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: ۲۶۷ پروانه اکتشاف و ۲۵۰ گواهی کشف با میزان سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال تاکنون در این استان صادر شده و چهار هزار و ۶۷۹ نفر نیز در این حوزه اشتغال دارند. 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است.

۵۴۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۶۷۹ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.